torsdag 3. august 2006

Presset slipper taket....og jeg lar meg drive avsted ;)

Snart er uken over! Det skal bli usaklig deilig fra mandag av. Da starter SFO'en igjen, og Aurora vil da ha det helt fullstendig toppers igjen og slippe å være med på jobben med meg. Hun insisterer fremdeles på at det er kjempe GØY å være med, men jeg tror derimot det er navlestrengen som snakker.. Den har en tendens til å plutselig gro tilbake, hehe...
Fremdeles er det veldig lett å merke at folk er på ferie. Noe som ville ha vært en jævlig enkel telefonsamtale i jobbsammenheng, blir et langt mareritt hvor en blitt satt videre og videre og ...ja, videre.. kontinuerlig. Ingen vet hvem som vet, men alle tror.. tilslutt har man blitt satt videre i en sirkel og kommer tilbake til den stakkars sentralborddamen, som selvfølgelig bare er vikar og som da vet absolutt INGENTING... Og med den sinnsyke varmen på jobben og når jeg da har katten Findus sin usedvanlige vulgære prusting og pesing bak ryggen min, så ja.. da er det vanskelig å opprettholde en koselig tone og hjelpe den stakkars personen med å løse problemet. Noen må man jo tenke for, ikke sant... Og det er vanligvis helt greit, men ikke akkurat nå kjenner jeg.



Aurora sin "arbeidsplass"...


Gårsdagen var en merkedag på mange måter... for det første, Sofus har fått sin først flått! Så vidt meg bekjent iallefall.. likegreit å kunne skryte det på seg. Og det betyr selvsagt at jeg måtte fjerne min første flått. Noe som ikke gikk forbi med udelt begeistring akkurat. Men altså, etter et stk hysterisk telefonsamtale med dyrlegen (må jo more mennesker som sitter og kjeder seg på jobb liksom, det er på en måte en slags misjon....), så tok jeg Aurora sin lekekasserolle, et stk pinsett og maaaaasse snop til Sofus. Han på sin side, tok et blikk på meg og fant ut at bilburet nok var det stedet han ville oppholde seg akkurat nå *ler*. Og det er pokker meg ikke bare, bare å hente ut en 20 kg. hund ut av et bur når vedkommende hund stiller seg steil med forpotene som motvekt i hvert hjørne!!! Pelsen ville ikke høre på noen kommandoer litt engang, han var dessverre blitt døv for anledningen-så da var det jo bare å ta tak i ham, knekke bena inn og ned og dra gutten ut.. Ikke akkurat det mest pedagogiske kanskje, men jeg har ikke sååå lyst til å utsette en "flått operasjon" heller dah.. Det måtte skje NUH! Så da var det det som skjedde, NUH, og flåtten kom ut med hodet, bein og den ekle posen sin (*spyyy*). Jeg kunne med en merkverdig blanding av brekninger og stolthet se at krapylet var i fullt live nedi kasserollen til Aurora, og kravlet nå OPPOVER til friheten. Da var gode råd dyre.. Og siden jeg er såå glad i pinsetten min, så var det frem med saks og eh, ja.. lighter (jeg har jo vært på sonen seff.. og der er jo nemlig det eneste som gjelder å brenne udyret.

Ingen koselig erfaring for en som aldri har gjort insekter noen ting (bortsett fra den ene gangen jeg tråkket på en døende veps.. men altså, ikke akkurat med vilje og faen som jeg fikk svi for det!!). Så flere detaljer går vi ikke inn på, bortsett fra at jeg måtte døyve lukt og erfaring med kaffe og maaaassse sigg, samt modde på sonen FØR jeg da, igjen, kunne begi meg mot jobben, hehe....

Så var det jo plutselig barnefri etter jobben, etter at jeg hadde levert Aurora. Og selv om jeg egentlig skulle sove, så fant jeg ut at HEY, kanskje jeg skal se om Peder og Kamilla diller rundt og vil ta en øl. Så det gjorde jeg dah.. pølse til middag på vei til byen, halvliter på Jonsvoll med Peder, Kamilla, Thea og Thomas. Kjempe hyggelig å se mitt lille "attached by the hip" par igjen ;-)



Thea som leker supermann med sandludoen sin ;)
Trekant skimtes i bakgrunnen ;P


Etter en deilig stund på gresset ved teateret (deilig å bare ligge sånn midt i byen, tror ikke jeg har gjort det på ex antall år liksom), så bar det av sted i godt selskap til en middag av pizza! Å som jeg har savnet disse to (eh, tre med Thea frøken seff ;-))! Tror jeg får flytte inn til dem jeg!

Nå hører det jo også med at jeg faktisk fant en flått til på Sofus da jeg kom hjem med Aurora senere på kvelden. Men altså, den ble dopet ned på salt og puttet i do. Jeg orket rett og slett ikke tanken på å brenne flere levende "individer" igjen.. ugh.. .. de koker jo... blærg..

Og nok en natt gikk forbi med MINIMALT med søvn. Altså, når man først ikke får sove, så er det flere måter å tilbringe en natt på. Men når en ikke har noe valg (hfmphf), så blir det til at man enten rydder ELLER går på nettet. Så gjett tre ganger hva jeg valgte. WOW.. kjenner meg godt du ;-)

Utenom det, veeeel.. lite søvn, noen meldinger frem og tilbake med Tonny. Kanskje en fjelltur og litt bading på fredag. Vi får se. Hvis jeg fremdeles er i live da. All denne nattevåkingen er rimelig slitsom liksom.
Og idag, vel, så har det vel kanskje vært naboen til søs som har vært mest på meldinger liksom. Veldig hyggelig å skjønne at helgen ikke akkurat blir kjedelig! Godt selskap er alltid å foretrekke!!!

Idag har vi vært og badet med Cecilie og Ally belly i Kanadaskogen.. Det var utrolig artig. Aurora var ikke helt hipp på å hoppe uti og svømme.. skjønner ikke når det barnet skal forstå hva hun faktisk KAN gjøre.. men, nå vet jeg jo at hun kan-hun også , egentlig.. og ferskvann er jo litt skumlere enn bassenger liksom, hehe..
Men Sofus fikk jeg faktisk svømt med (har også merkene til å bevise det *ler*)! Flinke gutten min! Dro meg inn til land ved at jeg holdt i halen hans. Fantastisk greit når jeg fikk småhetta for denne intimbefølingen av sjøgress.. ugh.. neida, for jeg har jo ikke noen livlig fantasi og ser for meg skumle ting som vil trekke meg under *himle*.



Sofus må vente til Ally er ferdig med sin bading.. ble litt skummelt på den stenen med de to samtidig...



...og ja, Ally sin bading tar tid... "se alle bena nedi!"



"Laaaand, hvor er laaaaand...?"




Og på land, var det veldig artig å forsøke å dytte Aurora uti også *ler*



Vel, dette har vært mine to dager.. og hvordan har så dine vært?
Jeg går og nynner på en eller annen gammel sang, tror det var en sommerhit for to år siden eller noe. Men jeg kommer ikke på hvem det var som sang den. MEN, derimot tror jeg at jeg har cd'en et eller annet sted (inne i alt rotet kanskje *ler)

OI, da fikk jeg faktisk beskjed om å innfinne meg på grillfest imorgen, så da må jeg utsette turen med Tonny.. vel, vi har jo ikke sett hverandre på ett års tid, så da kan han jo vente litt til..

Jeg tror jeg må finne... den er så fin.. men sinnsykt "smørete"...

P.s.
Bildene er tatt med mobilen, så sorry kvaliteten folkens...
D.s.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jalla, jalla.

Artige bilder du har lagt ut av lille Ally belly'en min. Er hun ikke flink å svæmme da kanskje? Utover går det jo veldig bra, men så skal man jo inn igjen da og da blir bakenden liksom litt sånn tung ... Og da blir det veldig sånn plask, plask, plask ... Og når man skal svømme sånn, samtidig som man skal prøve å fange diverse vann dråper som "flyr" rundt om da, så er det ikke bare bare...

Men det har vært kjempe kos i kveld. Takk for det :) Må absolutt gjentas!

Cecilie

Vala sa...

Hehe, jah hun ble litt baktung der når hun var på vei innover.. Så ut som om hun forsøkte å klatre OPP av vannet liksom *knis*.

Mm, vi må gjenta det tror jeg.. DEFINTIVT, må vi iaf vente med avkledningen til etter disse pappaguttene har kjørt forbi.... *kremt*

Anonym sa...

Ha, ha, ja vi var jo sikkert litt av et syn der vi sto ... *fnis*