onsdag 11. oktober 2006

AG trening igår!

Endelig et "godkjent" avbrekk i "lesingen". Fy flate hvor dårlig samvittighet man får når man diller rundt med alt annet enn å lese til eksamensdagen på torsdag. Vel, samvittigheten er ikke verre enn at man overlever og fremdeles driter i lesingen-men altså, sånn utad, så er det klart at jeg "lider" ;)

Aurora har vært hjemme nå på mandag og tirsdag, endelig idag (onsdag) så ble hun sendt på skolen. Nå gjenstår det bare å se om hun blir der-eller om hun må hjem igjen. Men jeg tror det skal gå greit. Hun er bare sliten og hoster som en gal nå.

Men tilbake til gårsdagen. Joda, endlelig AG trening! Ut på Varden i halvseks tiden og møtte Anita med Tara. Pluss eks antall som også var til stede. Sinnsykt oppmøte gitt!

Siden værgudene endelig var på vår side, så tok vi å trasket over haugen sammen med hundene. Ellers har det jo pøst ned, og tanken på å bli vår før trening har liksom ikkek fristet *ler*

Så mens Anita og jeg trasket over en gang, så løp Sofus og Tara de førti (obligatoriske) rundene i mellomtiden ;)

Ned på banen igjen, tiden var utrolig på vår side. Fikk tid til sigg og preik før vi startet å bygge banen. Tilbake til dette med oppmøte-vel, det hadde vært ag kurs for nybegynnere i helgen visstnok, så dermed var det jo en enorm komitee som dukket opp. Littegrann slitsomt, men artig også. Jeg fikk litt krampe over alle hundene som var på banen om gangen, mens Dorthe avfeide meg glatt med "hva så, vi har ikke hatt noen problemer med det i løpet av helgen!" Hehe, må flire litt da. Dorthe hjelper meg faktisk til å "se fremover" i stedenfor å henge meg opp i hva som var et problem for Sofus tidligere. Men man blir grenseløst navlebeskuende når man har hatt "issues" liksom.

Uansett, vi var 7 ekvipager på banen. Og regelrytter som jeg er, så innførte jeg 3 minutters regelen ("Det står i treningsreglementet!"). Det viste seg å være skremmende kort tid-men det var sinnsykt virksomt! Alle fikk gå banen en gang, uten at det ble for mye på en. Men det ble med det da. Den ene gangen. Men uansett, Sofus tok seg noen turer (tror ikke det var mer enn to faktisk), men hver jævla gang han stakk så kom det et "HOI" fra meg - ingen reaksjon, deretter fulgt med min fantastisk "myke" plystring etterfulgt med "HIT"! Og gutten snur på tiøren!!! Hehe... hørte bare Dorthe i bakgrunnen "BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRAAAAA!!". Enig med henne jeg ;) Gutten er jo flink joooo, hehe...

Vel, startet forsiktig. Tok fire hopp frem, med Anita i enden med godis. Gutten godtok at jeg var på "feil" side av ham, og fyrte frem til Anita. Repeterte den noen ganger for så å skrumpe den inn til et hopp pluss rør. Der gikk det skeis på første forsøk. Ok, skrumpe mer inn til bare rør. Igjen, hallo! Hva er det som skjer!!! Gutten går inn og rygger ut, hehe...
Dorthe hoppet på meg igjen og påpekte at jeg må "vente" på gutten. Jeg fyker frem uten å vite om han følger eller ei... *kremt* Som jeg så (veldig smart) sa til Monica og Line etterpå "jeg løper for fort og løper fra ham", til store latterbrøøøøøl. Er enig med dem da, det hørtes for teit ut. Ikke faen om jeg kan løpe fra ham, men siden jeg forventer at han skal stikke-så prøver jeg det beste jeg kan og mister jo dermed fullstendig kontakten med gutten.... Men tilslutt, så fikk vi en fantastisk avslutning (les: vellykket på en måte) og kunne si takk til den banen.

Så var det over til den rene feltbanen. Må jo flire da, Luddegutten har fått egen stige! Simon har eh,... snekret? Vel, uansett, den er special made for Berner droget! Og det må ha funket, for gjett om Ludde gikk over den "skikkelige" stigen litt senere!! HURRRA! Skjønner godt at han ikke liker den jeg, den bråker verre når han klatrer opp over den *fnise*

Men da var det altså vår gruppe på felt. Hjalp Tonje endel, men holdt truten igjen da Dorthe kom på oss. Vi var visst ikke så "fremsynte". Tror både Tonje og jeg er litt utålmodige jeg. Når Tonje ville kvitte seg med båndet til Viggo, så var jeg jo ikke akkurat uenig. Gutten hadde jo skjønt det... trodde vi dah.. *ler* Så dermed var det på med båndet igjen, og VIPS, så funket det enda bedre!

Sofus sin felttrening gikk også med bånd. Det var så enormt mange hunder som trente samtidig med ham (for ikke å snakke om ufordragelige barn i nærheten), så jeg ville ikke at han skulle få for mange sjansen til å løpe ut. MEN, over feltene var han konsentrert. Farten kom faktisk litt opp igjen!! Jippppppiiiii. Dorthe mente at hunder som regel senket farten når de "tenkte" på hva de egentlig gjorde der oppe.. og idet de skjønner logikken, så øker farten igjen. Er en fin tanke, jeg håper hun har rett ;)

Feltberøringene hans var iaf flotte, ingenting å si på dem. MEN, jeg måtte trekke frem godbitskålen. Han må lære seg "BLI" på feltet, før jeg kan slutte med dem. Dvs jeg prøvde å fjerne dem, men da brøt han selv, for å grave frem skålen under mønet *ler*

Simon hjalp meg senere med vippen. Sofus ser ut som om han vet jævlig godt hva den vippen kan gjøre. Så han klorer seg fast med de klørne han har mot slutten av vippen. Men vi tok det sakte, og den siste gangen var det en "dunk" med et lite fall på slutten. Gutten tok det pent han da! Simon var særs fornøyd-og da kan jeg jo ikke være uenig heller!

Summasumarum så var treningen vellykket. Gutten synes det er definitivt artig og da blir han mer lett å ha med å gjøre. Selv om han til tider skal berømme seg selv, så synes han kanskje at jeg er ørlite mer interessant- når alt kommer til alt ;)

Så var det opp på haugen igjen for frislipp med Viggo, Tinka, Ally og Tara. Tispene bråker verre enn verst! Fy flate, sånt gjør at jeg mister lysten på tispe. Jeg blir helt gal i hodet mitt jeg. Og guttene får gjennomgå av dem! Og igjen (må skryte), Tara fant et eller annet som så ut som oppbløtt fôr. Ingen av hundene ville lyde når vi ropte ned, bortsett fra (KNIS) SOFUS!!! Han kom ned i en sabla fart *smelte*!!!

Så var det jo bare til å komme seg hjem igjen til lesingen...

Den går til helvete, men jeg vet vel uansett mer om Erstatningsrett I nå enn hva jeg gjorde for noen dager siden *smile*. Så jeg får vel si meg fornøyd med "innsatsen", selv om jeg vet at jeg kunne ha gjort det enda bedre. Får jeg en D på eksamen så får jeg være storfornøyd. AK mener jeg har en evne til å stå på eksamenene uansett hvor mye eller lite jeg legger i faget underveis ;)

Ok, vel nok tyt. Tilbake til lesingen.. Selv om jeg har mest lyst til å legge meg i sengen og se forrige episode av "Invasion"!

Tudeluuuuu

2 kommentarer:

Anonym sa...

Flinke dere har vært! Agilitytrening er veldig godkjent grunn til å skippe litt eksamenslesing ;)

Vala sa...

Tusen takk!
Så kjekt at du endelig tok turen innom! Jeg har lurt leeeeeenge på når du kom til å stikke innom en tur nemlig ;)
AG ruler!!!