torsdag 26. oktober 2006

Hvilken gud har jeg nå fornærma??



Mordvåpenet?

Ja, husker du forrige innlegg... Hvor jeg nevnte denne fantastiske signalrøde fargen jeg skal putte på kassene? Vel, kom jo ikke akkurat til dettte med å male dem igår, vurderte å gjøre det idag. Men endte opp med å lese, se på tv og skulle ta en tidlig kveld.. Ja ja menn sann.. Eller som AK ville ha sagt " Jau....."!

Lurer på hvem sine tær jeg har tråkka på jeg nå. Hvorfor i helv... skjer sånne ting med meg?
Altså, for å starte i den ene enden; kom inn fra kveldsturen med Sofus, gikk inn på vaskerommet for å slå av lys og vifte (det ble jo ingen maling som sagt), da jeg ble vár malingslukt! "Jøss" tenkte jeg.. "blitt helt R nå, merker lukten før jeg har åpnet spannet", også lo jeg godt innvendig. Men så fikk jeg det for meg, at jeg kanskje måtte bort å se på posen med malingspannet og penselen, som jeg så ypperlig plasserte inn i gardroben til R, blant alle skolene hennes. *host* Det var lett å se at ting ikke akkurat var slik de skulle være... en svær rød dam av, noe jeg ganske så lett slo fast, Signalrød Bengalack hadde sivet ut av posen... Hvordan i heiteste, huleste går dette an? Har ikke folkene på maleforretningene en slags plikt til å påse at disse jævla lokkene sitter fast FØR de leverer ut spannene?



Åstedet

Jeg skjønte jo kjapt at dette ikke ble dagen for tidlig seng. Her var det snakk om å brette opp ermene, hente white spriten, tørkepapir, avispapir, plastikkposer og saks...



Offeret var skjult bak denne....



Offeret

Saksen trengte jeg til å klippe av alle skolissene til R som nå var badet i Signalrød Bengalack. Papiret trengte jeg til å tørke av skosåler og skrape opp all malingen som var på gulvet.. Føler meg faktisk mer eller mindre små skev her jeg sitter nå. Ingen god feeling.. Ikke aner jeg hvor mye maling jeg har igjen i spannet heller. Er dette noe jeg kan klage på? Hva skal en si da, "du mannen, den derre knyttneven du smalt ned i lokket mitt på tirsdag, den var ikke manndig nok... maling kom utover hele gulvet"? Funker det mon tro?

Æsj, mistet helt lysten på å male. Når man starter med å tørke opp malingssøl FØR man har startet å dyppe penselen-så har man liksom startet i feil ende synes nå jeg...

MEN, det artige og det mest fantastiske, er jo at all malingen gikk av! Dog måtte jeg skrape sinnsykt på noen av områdene, den har jo mest sannsynlig lekket ut siden tirsdag... Men heldigvis, siden plastikkposen lå "over", så har det nok ikke størknet så mye som det ellers kunne ha gjort. Og en annen positivt ting er jo at til tross for røyking, så har jeg definitivt ikke mistet luktesansen, *ler*

Kanskje jeg maler kassene imorgen... Her er bilder av dem også. De står helt klar til å få maling på seg.. alle fem av dem ;) Får se om jeg får "ånden" over meg imorgen.. Nå er jeg iaf ikke "in the MOOD".





Alle fem i samla tropp!




Her er "place of origin".. Nr. 74 står det på denne, hm, kanskje Thor tømte flere containere *fnis*

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oi, oi, oi, action i det Valiske hjem, skjønner jeg!
Men, Vala, du kainn da itj mal over deinn fine logo'n te Trøndermeieriet?!?!?! Fy skam!

;o) Sara og Moa
Trønder'n og svensken

Anonym sa...

Du har jo virkelig lykken med deg for tiden skjønner jeg! *fnis*

Anonym sa...

Hei Valavenn!
For ei suppe, og det ei riktig rød ei også! Jaja, shit happens som vi seier så fint! Slike ting kan skje kven som helst, men helst trur man at det berer skjer ein sjølv... at man kanskje skal straffast for noke! Eg sit her på jobb og blekner hen, du verden så gusten man blir av PC lyset i trynet ein heil dag! Ihvertfall har eg sittet kvar kveld og blunket med vippene, som om alle augevippenen har bretta seg innover mot auge, pyton! Men ikkje noke dødsens farlig, bare en biverknad ved å være sekretøse! Uansett, meget koselig å daffe rundt med staben igjen, spise lunsj og sigge på hjørnet. Men må jo sei at eg savner jur. fakkis gjengen! En kan jo sei at vi får sjå kvarandre endel neste veke... Det blir litt av et maraton!
Vi snakkes ved!
Malingtrøsteklem fra meg.

Anonym sa...

Skjer litt av hvert hos deg:)
Lever farlig du og....

Vala sa...

Sara
Nei, vet du-jeg sliter litt med å gjøre det... Lurte litt på om jeg kanskje kunne male rundt det, men fant ut at det ville bli for mye pes. MEN, kanskje det skinner igjennom? Er født i Trondheim da, så jeg er ikke noe særlig "anti" liksom :P

Cecilie
Hvis jeg treffer deg på byen i morgen, så skal du få deg et spark bak! *knis*

Linemoooooor

Neste uke blir skikkelig pes. Jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal være, på jobben eller på skolen... Lønninger neste uke vettu... Stønn. Jeg er sliten nå...

RUNE

Long time, no see!! Kjekt at du gadd å ta turen igjen da! Joa, her skjer det vitterlig saker å ting, merkelig det egentlig, når det til tider virker som om livet er på "pause" ;)

Vala sa...

Selvfølgelig kan jeg det! Bra at du sier det, jeg er så trett for tiden at sånne fornuftige ting går meg hus forbi ;)