onsdag 21. februar 2007

Tøtto og flunsa'en?

Usj... dette har vært en laang natt gitt. Frøken A er blitt bitt av et eller annet virus, mest sannsynlig influensaen til tross for at hun ikke har noen av de "given" symptomene som vondt i lemmer, øm i hud osv... ). Uansett, nå har hun vært hjemme siden mandag. Men det var natt til i dag som tok kaken. For første gang på mange år så kjente jeg at jeg ble litt stressa og litt usikker på det hele.
Måtte lete frem telefonnr. til Legevakten, som før var på speaddial, og tyte litt med de snille folkene på andre siden!

Feberen hennes ville nemlig ikke ned, og det var noe jeg likte særs dårlig. Det hele ble en lang natt hvor jeg med mellomrom vekket henne slik at jeg kunne sjekke hvordan ståa var (var hun klar, sinna, våken osv). Hun var rimelig lei den n'te gangen jeg vekket henne for å ta tempen og snakke med henne. Men underveis så følte jeg iaf at allmenntilstanden hennes var greit (trøttheten tatt i betraktning ;)).

Vi kom til et punkt hvor frøkna presterte å si (til en overtrøtt og engstelig mor) at hvis hun ikke ble frisk så ville hun ikke leve lengre.. Vel, for å si det slik-hun fikk høre noe om særdeles veldig syke mennesker som dog omfavner livet og dets mirakler til tross for deres sykdom. Og da fikk hun beskjed om at en feber fikk hun bare takle..
Joda, er klar over at det nok var hun som bare var sliten og trett, men believe me, sånt vil man ikke høre når man går rundt og engster seg for bakterielle infeksjoner som hjernehinnebetennelse (min store skrekk, gudene vet hvorfor).

Kl. 5, så var hun nærmere 39 enn 40, så da fant jeg ut at dette nok gikk rette veien og la meg fullt påkledd ved siden av henne og sovnet!
Idag var frøkna uforskammelig fresh (men fremdeles med feber), mens ho mor følte seg som om hun var blitt kjørt gjennom en kjøttkvern (kan ha noe med første ag treningen igår på leeeenge, men det er en annen historie ;)).

Så da er det bare til å vente på kvelden, må nok skippe den obligatoriske arbeidsgruppen imorgen, har ikke samvittighet til å gå fra henne når hun er så "opp og ned" i temp. Men det får så være, mener at jeg har fraværet på min side (for en gangsskyld..).

Gjesp.. Nightingale må løpe og male skrin med akvarellfarge....

4 kommentarer:

Unknown sa...

hei..
Nå er jeg oppdatert :)
Hva med en kaffe snart??

Masse klemmer

Vala sa...

Hehe, er så greit med en blogg liksom :P
Peder er hjemme igjen skjønner jeg? Vel, vi må forsøke på en kaffe neste uke kanskje, med mindre noen skulle bli syke her i skogen.. ugga...

Klemmer tilbake tøtto!

Sissel sa...

Uhm. Jeg håper virkelig ikke at Sambo har pådratt seg den 'fluensaen der nå. :s For den hørtes mildt sagt jævlig ut.

God bedring herfra i allefall. =)

Vala sa...

Jah, og det verste er jo at jeg antar at tøtto har det lettere enn hva jeg ville hatt hvis jeg fikk den... Jeg mener, hun er jo bare 8 og jeg er jo hauggammel i det forholdet, hihi...

Kan benytte anledningen til å tipse om 123spill.no.. MASSE gøy å ta seg til når en holder på å gå på veggene fordi en er innelukket på fjerde dagen ;)