søndag 25. mars 2007

Sofus blir 2 år idag!!!!

Og han har endret adferd over natten!!! Han er jo sååå voksen blitt!! HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHA *host* Neida, her er alt same old, same old... Ingen endring hos Sofus. Ei heller ingen endring hos eier ;)

Denne frøkna her er ikke sånn som diller avgårde og kjøper bursdagspresang til dyret heller. Han får jo ting nærmest en gang i uken, så han lider ingen nød. Men det er jo alltid kjekt når andre kjøper ting til ham;) Margun og co ga ham en liten "iq" leke da vi var der igår. Og den koste han seg med, storveis. Ellers gikk vi på en lang tur alle tre etter at Aurora og jeg var på kino og så "Natt på museet". Grei nok film, men hadde sine kjedelige punkter. PLUSS at de hadde i to bilder unngått å se at mikrofonen falt inn i bildet!!! Hva er det for noe liksom? Var jo sånt som skjedde i "gamle dager".. Seriøst...

Uansett, må jo fortelle litt om Nesttun også ;) Som noen fikk med seg, så skulle altså Sofus være med på AG oppvisning i gågaten på Nesttun.. Dette var jo noe jeg ikke helt var enig i. Ikke kunne jeg skjønne at jeg visstnok hadde gått med på det heller... Men for de som kjenner til Simon, så opptrer han så skråsikkert, at man (når man ikke vet bedre..) tviler på seg selv og sin egen evne til å huske :P

Uansett.. natten i forveien så jeg for meg avisoppslag om "gal ag hund løpsk i Nesttun trafikken".. "gal ag hund overfalt treåring og stjal isen".. osv osv.. Hadde en preik med Monica tidligere på dagen, som resulterte i at man valgte å tro at Simon hadde en plan.

Når jeg kom på lørdagen, så var det INGEN høye murer rundt banen.. bare sånn enkelt plastikk bånd rundt. Eh, tenkte jeg.. hvem i all verden holder dette innenfor banen da? Altså, ingenting om de andre hundene. De eier jo oppdragelse- i det minste, så har de iaf skjønt HVEM de skal høre på. Det er mer enn hva en kan si om pelsen min! Før vi løp, så kom det nå frem at jeg ikke hadde sagt ja til dette på forhånd, og en annen ting, iflg Simon, så løper ingen hunder utenfor dette båndet. Hm, dette må da være veldig spesielt for lydighetshunder tenkte jeg.. Kan ikke skjønne hvorfor Sofus skulle ha noen problemer med det liksom. Dessuten, så vurderte jeg å vedde på det. Men siden jeg i skrivende stund har 200 kr. på konto, så var det lite å sprade med i tilfelle det skulle vise seg at Simon fikk rett.. Noe han seff IKKE fikk, hehehehehe... Så sånn sett, så kunne jeg ha gått derifra rikere enn hva jeg var når jeg kom :P

Men altså, Sofus gikk i spinn i det øyeblikk han så alle "kompisene".. og når jeg sto og ventet på at det skulle være vår tur "ut", så klarte faen meg pelsen å vri seg ut av halsbåndet som jeg sto og holdt ham i. Men, katastrofen ble unngått, jeg fikk ham mellom knærne og trakk halsbåndet godt på igjen.

Uansett, vår tur kom. Jeg fikk satt Sofus, fant ut at å forsøke å få ham til å "bli" slik at jeg fikk løpt i forveien var bare en IKKE SAK, så jeg startet å løpe og ga ham kommando.. Joda, "hopp", gudene vet hva det betyr, det betyr iaf IKKE å hoppe over hindre.. Han tok hele banen, men UTEN å være i nærheten av å gå noen av hindrene.. Merket at Simon "entret" banen, og for å være ham, så var han da utrolig mild i stemmen (fnise.. og henvise til hans krumspring etter hunder som stikker ellers... ). Når Sofus var ferdig med å løpe inne på banen, tok han først turen bort til en unge langs båndet. En ting jeg er takknemlig for er at han IKKE hoppet opp på ungen, han bare stakk trynet sitt helt inntil ungens, hehe.. Når han var ferdig med å "terrorisere" ungen, SÅ stakk han jammen meg utenfor båndet. Var jo så mange søte og kule hunder å hilse på må vite! Så Sofus hadde det storveis, så lenge han var fri. Når vi fikk tak i ham, så gikk han rett i buret i Runes bil ;) Og jeg fikk låne Lexi!

Lexi er søt da... Men hun ble litt for mye i "fyr og flamme" over alle godbitene mine. Jeg har jo en "vanskelig" hund, som jeg hele tiden må finne på nye saker til.. Lexi kunne nok nesten gått på brødbiter ;) Så dermed måtte jeg gjemme bort "godsakene" og roe henne ned med litt "vanlig" godis ;) Men det var så deilig å få prøve med en hund som er så fører fokusert! Dermed fikk jeg mer innblikk i dette at man retter seg etter hva en oppdager hunden trenger eller ikke.. Det er jo noe jeg ikke får "tid" til med Sofus. Han er jo overalt hele tiden hvis jeg ikke følger med. Her fikk jeg brukt bevegelsene mine og kroppen for å lede.. Deilig!!!

Så tusen takk til Rune for lånet av Lexi. Aner ikke helt om det var så frivillig av deg, kanskje Simon var innom og pushet (og ja, han er sleip sånn ;)). Men det var kjempe snilt! Selv om det ga meg ideer om at kanskje noen ville stjele Sofus
slik at jeg kunne få meg en annen hund.. mohahahahha, neida, just kidding.. Men seriøst, gutten må vokse opp snart ;)

Bilder fra oppvisningen!




Simon og Luke




Kito, måtte bare.. se hvordan ørene får ham til å se helt gal ut, hehe...



Kito i slalomen... Litt "smågal" i utseendet her også, men han har jo fart joooo



Tim og Pippin!



Lexi, min nye venn ;)



Rune og Lexi i action!



Viggo, fremdeles Sofus sin beste venn ;)



Frøken Tara, som kan være ganske så bitchy til tider ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis til Sofus, blitt stor gutt nå....
Var jo bare kjekt å låne ut Lexi, dokker fant jo tonen kjapt..
Og takk for bilder og hilsen.
Snakkes..
Rune, Lexi og Skip

Vala sa...

Sofus takker og bukker ;)

Lexi er det jo ikke så vanskelig å finne tonen med, iaf ikke når en har kylling i lommen *fnise*

Og vedr. bilder og hilsen, ey, skulle jo bare mangle :P

Anonym sa...

Gratulerer så mye med dagen til Sofusen!

Synes jeg ser dere for meg! Hihi!
Skulle gjerne vært med,menjeg var på utstilling og fikk blåsløyfe istedenfor ...

Anonym sa...

Grattis med dagen til Sofus.

Mikkel og flokken.

Vala sa...

Cecilie

Hehe, vel, så lenge Sofus ikke løp ut til trafikken, så var jeg jo lettet. Men seriøst.. verdien hans synker for dagen. Så jeg håper på at noe skjer snart, slik at "go'tankene" kommer tilbake :P

Mikkel

Faen, det var lenge siden! Jaaaa, tusen takk for hilsen. Sofus hilser tilbake til deg og hele gjengen!
Tror jeg må luske inn på siden din og slenge inn en liten hilsen ;)

Sissel sa...

Weee!! Voffsen har bursdag. Naah!!

Når det gjelder lørdagens ekspadaer så kan jeg jo ikke si noe annet enn at han er glad og lykkelig i allefall. ;p