søndag 6. januar 2008

Vissvass og andre vassevisser....

Er i grunnen litt lei kjenner jeg. Hva jeg er lei av vet jeg dessverre ikke, men lei er jeg. Det kan være jobben, det kan være økonomien, det kan være mangel på noe, det kan være overflod av noe, det kan være ensomhet, det kan være eh... faen heter det motsatte av ensomhet? Og nei, det er ikke tosomheten jeg tenker på. Tosomheten i mitt hus er Aurora og meg selv. Den blir jeg ikke lei av. Men av og til så er det så himla mange her.

Neida, jeg hører ikke stemmer og spøkelsene er snille for tiden. Jeg har derimot overlevd julen med alt den har å by på. Selvsagt er det hyggelig når det kommer besøk. Julen betyr at min kjære søster kommer over fjellet. I år med medbragt kjæreste.

Så kom julaften og med den kom det fullt hus. Vi overlevde i år også. Jeg rev ikke av noens hode for så å stikke nåler i det. Kan jo ikke det, jeg er jo tross alt sivilisert ;) Men av og til, så presser ting seg litt på. Og da er det veldig greit å kunne gå til sitt eget å få være i fred..... men nei, ikke i julen.

I julen kan en ikke vaske klær uten å måtte vaske sin søsters klær i samme slengen. I julen blir en sittende i kø utenfor sitt eget bad fordi søster eller kjæreste klarte å ødelegge dusjen nede....
I julen har en heller aldri gleden av å ta kveldsturen med Sofus uten at det henger på tre stykker, det er jo koselig med kveldsturer må vite. I julen må vi leke brettspill eller mekke ting sammen heeeele tiden. I julen kan en heller ikke åpne en pose med chips uten at det kommer en løpende fra første etg. fordi " man skal jo dele". Og i julen, så får ikke jeg den ekstra porsjonen med sjokolademousse. Egentlig ingen som truer meg til det, men for å unngå sutring, så gir jeg den fra meg til den eldste av oss.

Hvorfor dette sure oppstøt nå? Tja, si det. Jeg aner ikke. Jeg vet bare at på mandag starter skolen igjen og jeg føler meg absolutt ikke klar til det. Jeg har ingen glede over at hverdagen kommer tilbake. Sånn rent bortsett fra at det betyr at folket kommer tilbake - DET gleder meg. Jeg skal stjele med meg folk og ta dem med meg til Chaos for å drikke kaffe, det skal jeg. Men skolen, den kan egentlig bare forsvinne... iaf sånn akkurat i dag.

AK var innom tidligere idag. Hun er vel heller ikke helt klar. Og når ikke AK er klar, hvem skal få meg klar da? Ingunn kommer først på mandag, iiiiik, lenge til. Sissel har visst kommet til byen idag, men ja.. idag... kan ikke kaste meg over folk første dagen de kommer. Iaf ikke i dag, for i dag er jeg ikke helt på topp. Når kommer Mådern? Tror jeg faktisk er regelrett sur idag.

Det kan ha noe med at jeg har vært omgitt av menn i huset i det siste. Klart, når en savner dem så suger det når det ikke er noen her. Men altså, nå har det vært overflod. Kall dem menn eller gutter, jeg aner ikke. Men utovertiss har dem. Uansett, det bygges bad i første etg. Hvilken betydning det har? Jo det betyr at R fremdeles bor på gjesterommet og at mitt bad deles på.

Jeg liker faktisk å bruke badet når det passer meg. Aurora kan jeg jo nærmest kaste ut etter eget forgodtbefinnende hvis hun ikke kjapper seg. Jeg kan også ta en tur i badekaret uten å være bekymret for om noen skulle få akutt toalett behov...

På fredag kunne jeg for eksempel ikke dusje når jeg tenkte det fordi det lå en mann under badekaret mitt. Hvorfor han lå der og ikke på gulvet i første, det aner jeg ikke.. Men de har stadig nye forklaringer om rør som er merkelige og som faktisk går opp til meg. Det være seg på kjøkken eller bad faktisk.
Og vet du, den ene mannen har visstnok sett mye rart. For uansett hva en sier til ham, så parerer han med at "jeg har sett værre"... Bortsett fra kjøkkenet. Han ville inn hit og jeg sa at det er veldig lite altså, og han begynte å si "jeg har sett væ...." tok seg i det og sa "oi, dette var lite det..." Ja, seff, tror du jeg står her og ljuger deg rett opp i ansiktet før du går inn??

*sukk*

Og nei, jeg har ikke PMS, jeg er nok bare sur. Det er jo lov det også, eller?

1 kommentar:

Anonym sa...

Oi, måtte benytte sjansen til å skrive en kommentar via mobilen. Kjeder meg jo, må vite. Hverdagen er kommet og surheten har lettet litt. Men ikke helt, litt grinete må en jo være:-P