mandag 27. oktober 2008

Hundekiropraktikk og dekk under marsj *flire*

Igår var altså Sofus til undersøkelse hos kiropraktormannen Micke. Jeg har i forkant vært litt stressa for om det kunne være noe galt med bakparten til Sofus, så det var jo det som jeg helst ønsket sjekket ut.

Litt morsomt i grunnen, fordi Micke lurte på hvor mye Soffen ville tillate av "kontakt" dem imellom. I utgangspunktet er jo Soffen veldig ok å ha med å gjøre da (såfremt man ikke diller bak ved haleroten hans, da kan han rykke til) men altså, jeg er også ganske ok å ha med å gjøre helt frem til noen knekker nakken min *flire*. Men jeg svarte som sant er at det skulle vel gå greit, men samtidig med visse forbehold fordi jeg aldri har sett Soffen i aksjon på kirobehandling før.

Og ok var jo en understatement! Gutten var jo faen meg et gullkorn av tålmodighet og ikke minst, masse koooooos fikk Micke. Til og med mellom hver "nakkeknekk" han ga Sofus, så var det opp og kline litt med mannen.. Personlig, så hadde jeg vel siktet midt mellom ballene hvis muligheten hadde bydd seg under mine behandlinger (kanskje derfor de pleier å stå bak ryggen min? *flire). Men altså, Soffen hadde noen spenninger i nakken (som nå er strålende fix ferdig knekket) og i ryggen var alt fint, bortsett fra at han bør trenes opp mer på det bakerste stykket (fikk fortalt navn og alt jeg.. men altså, ingen klisterhjerne her ;)). Så da er løsningen trening i oppoverbakker (og noen har allerede påpekt min lykke i at vi er så heldige å ha Stoltzekleiven i vår ringe by... *hmmmm*) og etter en stund, svømming. Etter det så foreslo han stusshopping eller hva det nå var de andre lærte på kurset. Den tid, den sorg.

Må også fortelle at jeg aldri har sett Sofus være så rolig som han var videre på dagen. Han var helt flat enten i sofaen eller på gulvet..... men det var selvsagt en saga blott idag ;)

Idag var det ut på bronsemerkekurs.... må innrømme at jeg er rammet av frysepinn tendenser og latskap. Men, vi kom oss avgårde. Idag utfordret jeg meg selv ved å ta med klikkeren. Det kan tross alt bli litt mye for en stakkars fører som ikke bruker korrekt arm, tråkker på kobbelet, roser på feil sted, holder en hundeleke til å også skvise inn en klikker OG få dette timet korrekt ;)

Men altså, det ble rimelig fort klart for meg at Flippa trenger klikkeren også her. Det er jo klart ikke fordi frøkna er begrenset men fordi jeg absolutt ikke evner å rose presist nok selv på "gamlemåten". Så idag var det en iver og konsentrasjon som virkelig oversteg det hun tidligere har prestert på kurset. Instruktør Tone presterte å si til oss ved starten at vi skulle lære inn "dekk under marsj" hvorpå jeg fikk fullstendig panikk. Men, heldigvis var det T som rotet; korrekt øvelse heter dekk fra holdt (mener jeg? *flire*). Det jeg og Flippa mest jobbet med var selvsagt momentene.. Jeg klikket for "på plass", "dekk" og når hun innimellom gikk "pent" ved siden av meg ;) Hun har en lei tendens til å skyte rompa ut fra meg, men dette er nok noe som vil komme seg med litt øvelse (og, finne en perfekt vegg eller noe). Men det var en deilig, deilig treningsøkt!

Jah, da har jeg ikke mer å komme med tror jeg? Er litt skutt i hodet for tiden, sikkert påvirket av været.... mørket ligger som bomull i hodet på meg. Dessuten, alle konspirasjonsteoriene rundt Emmas forsvinning tar jo på de også ;) Og nei, hun har jo ikke kommet tilbake enda.... dessverre. Men, jeg kaller fremdeles på henne.

Ingen kommentarer: