mandag 6. oktober 2008

Sånn går nu dagane......

Joda, her leses det sånn innimellom hundelufting, overhøring av trykkluftbôr, raseriutbrudd en og to (faktisk), tuting for å få fjernet stillasbilen som sperrer min bil inne, bringing og henting av Aurora, brødbaking og pannekakemekking........

Lesingen er grei. Dog har jeg dårlig samvittighet fordi jeg mener at jeg burde fått lest enda mer, forstått enda mer og gjort enda mer...... Plutselig forsvant det noen timer i et raseriutbrudd vedr. fakultetet. Ståa er den (få er vel interessert i denne historien, men det driter jeg regelrett i ): vi er på et fag nå, allmenn strafferett hvor det ikke lenger er obligatoriske seminargrupper. Vi har derimot tilgang til å melde oss på selv, velge blant 10 forskjellige seminargrupper (med tre forskjellige tidspunkt) etter "førstemann til mølla" prinsippet. Hittil er jo alt helt greit.

Gruppe 1 har den mest gunstige tiden, 10-12 om formiddagen. Gruppe 3 hadde 14-16, 3 stk grupper hadde 16-18 og de siste fem gruppene hadde 18-20. Man begynner vel som leser å ane at det vil bli rift om noen av disse gruppene, hm? Men uansett, klart- en kan ikke dekke inn alles behov, derav "førstemann til mølla" prinsippet, ikke sant? Meneh.. nå har det seg slik, at dette prinsippet er jo avhengig av at man vet fra NÅR man kan melde seg på, sånn at det blir likt starttidspunkt for samtlige interesserte, eller hur?

Det har blitt annonsert på "mi side" at gruppene skulle åpnes for påmelding idag kl. 13 (nå er jeg også faktisk banna bein sikker på at det i utgangspunktet var fra kl. 14, og dessverre, i min sviktende naive verden må det også sies at jeg tror de har endret dette tidspunktet ned til kl. 13 - men det er av mindre betydning uansett). Ok greit hittil... kl. 13 er altså påmelding for folket som har fått med seg tidspunktet. Noe de fleste gjør, da det som sagt er RIFT om gruppene....

Så går den dustete administrasjonen inn og åpner for påmelding fra kvart over tolv!!! Hvor i huleste, heiteste fremgår dette som åpningstidspunkt??? Ja, du rister kanskje på hodet og lurer fælt på hvorfor jeg gidder å bruke energi på dette. Enten er du student ved fakultetet som for lenge siden har resignert og som nå tenker oppgitt "vel, det er jo ingen bombe at de fucker det til og gjør akkurat som de vil - så hvorfor bry seg" eller, så er du en fullstendig utenforstående som ikke helt skjønner hvor sinnsykt irriterende det er å forsøke å rette seg etter en overståendes retningslinjer HELE tiden når denne virkelig IKKE forsøker å overholde det de sier til oss, studentene... *eksplodere* Ikke ble det bedre heller når det viste seg, etter å ha meldt seg inn i gruppe 4 (selvsagt 18-20, blæææh) at det er tre mer seminarer enn hva som fremgår av OVERSIKTEN vi har fått utgitt tidligere... Nei, for all del- vi har vel ingen grunn til å legge andre planer enn skole. For vi driter jo penger og noe liv har vi vel ikke??

Jah... så "lite" skal til for å få meg til å eksplodere om dagen. Aner ikke helt om det er eksamensnerver eller hormonbombing som går av meg. Jeg er relativt hyggelig, dog med en ekstrem kort lunte.... Så trå varsomt hvis du har livet kjært.

Meneh.. jeg har uansett funnet på en glimrende måte å overkomme polakkenes bråk (jeg er nemlig omringet av polakker og stillas på samtlige kanter av huset....feeestlig..) samt hundenes lek. Siden jeg er så innmari lite festlig for tiden, så får hundene kose seg mer eller mindre så mye de vil. Musikk i ørene er den ultimate løsningen. Og det funker som GULL! Pelsdottene er litt over seg over hvor deilig fritt de har det innendørs og siden jeg har vært "av og på" rasende idag, så ble det plutselig endel flere turer også *ler* Grei måte å gå av seg damp på!

Tviholder på "Que sera, sera".. og går det shit med eksamen, så gjør det vel det. Jeg kan ikke gjøre annet enn å lese. Utover det er det ute av mine hender (men gjett om jeg klager hvisomatte *ler*)

Ingen kommentarer: