mandag 24. november 2008

Endt bronsemerkekurs :)

Da har vi kommet til veis ende i kurset med Tone og Glenn. Treningen idag besto av ingen trening faktisk :S Plutselig skulle vi ha "ballong-test"- noe som kom snikende på meg siden det aldri har vært snakk om noen test. Nuvel, "ballong-test" er altså ingen reell test, men en hm.. ja, test *flire*

Jeg sliter med å få Flippa til å sitte "på plass". Altså, hun er flink til å sette seg, men helst en meter bortenfor venstre benet mitt og selvfølgelig litt på skrå slik at hun lettest kan holde øye med go'biten. Lineføring er en morsom sak hvor Flipsen helst hopper opp for annethvert skritt. Og ja, dekk fra holdt er relativt greit å få henne til å gjøre. Meneh det er ikke fullt så lett å få henne til å bli liggende når jeg går "fra" henne.

"Ballong-testen" besto av fire øvelser; tannvisning, lineføring, innkalling og dekk fra holdt.

Jadddda!

Jeg flirte godt i utgangspunktet.. Men da jeg forsto at "innkalling" også betydde at pelsen skulle "på plass", samt at "dekk fra holdt" betydde at vi etterpå skulle gå "fra" dem.. DA ble jeg svett *flire enda mer*, eller det heter vel kanskje PANIKK?

Dæven så flinke disse pelsene har blitt på de ukene som har gått! Kristin og Mister var jo bare en fryd å se på (nå er det jo en flat hun har... så det har jo selvfølgelig ingenting med at de kanskje har trent litt :P). Liv og Twist hadde en super innkalling (kanskje stikkordet er retriever??).

Tilslutt var det jo også vår tur.
Tannvisning= ok
lineføring=ok (eh... ehem.. ok ;)),
Innkalling=ok (jeg syntes den var helt utrolig glimrende. Farten er jo latterlig fantastisk!!!!).
Dekk fra holdt: Hm, ja.. for det første, Flipsen spratt opp så fort jeg reiste meg. Når hun sluttet med det (trenger litt påminnelse om hva hun faktisk skal gjøre til tider ;)), så spratt hun opp for å følge etter meg... *flire* MEN, vi kom i mål tilslutt faktisk. Hun gikk i dekk og ble liggende til jeg kom tilbake. Nå tok jeg bare to skritt bak da men... jeg var iaf strålende fornøyd (det var derimot ikke Glenn, han ga oss "IKKE godkjent".. *flire* ).

Jeg synes det er veldig kjipt å ikke klare alle momentene på en "ballong-test", men hva kan jeg gjøre? Jeg kan ikke skylde noenting på Flipsen. Hun er eager to please, det må være kun føreren det står på. Det må da gå an å være mer interessant enn løssnø?
Vi tok noen repetisjoner etter endt time og da var det ikke måte på som vi kunne dekke og ikke minst, BLI liggende *ler* Men da skjønte jeg jo også hva jeg faktisk skulle gjøre.... Som Silje ville sagt.. "du er en akademiker... du har litt vanskelig for det"

Ingen kommentarer: