torsdag 21. mai 2009

Something is rotten in Valaskogen!

Arg, nå blir jeg snart sprø! Dvs, nei- det blir jeg egentlig ikke. Ok, kort fortalt fra toppen: i noen uker nå, kanskje to har jeg hver eneste kveld hørt en smårar lyd som har irritert meg en smule. Tanker om at det kunne være kun en lyd jeg hørte (seff, man antar jo selvsagt at man mister forstanden først før en undersøker tongue.png), så tenkte jeg at det kunne være at en av kattene hadde fått kattunger uten at jeg fikk det med meg (lite sannsynlig, men etter først å anta at jeg var smårar, så antar en selvsagt at en har forsømt noe så til de grader at en ikke vet at det foreligger kattunger tongue.png), så gikk jeg over til å tro at det kunne være en flue som var halvdød et eller annet sted (vinduskarmen er en smuule rotete på soverommet nemlig) for lyden kan minne om en litt svak flue i et glass eller som sagt, døende i en vinduskarm. Ikveld fikk jeg fullstendig nok av lyden. Og hvis jeg ikke lurer meg selv nå, så har lyden blitt mer "høy" iaf mer kraftig.

Så nå har jeg gått igjennom alt i vinduskarmen uten funn.. og lyden viser seg å komme fra veggen over vinduet mitt. Fucking fabulous! Etter å ha gitt opp siden jeg ikke kan gjøre noe akkurat nå, har jeg ligget en stund og fundert over hva dette kan være. Altså, det er ikke summing- mer korte "støt"/snøftelyder uten å være snøfting (ja, vet jeg er ytterst hjelpsom nå). Jeg hører ingen krafsing, den saken er iaf grei. Over mitt soverom er loftet. Og akkurat over vinduet mitt (tror jeg da) så er "gulvet" der oppe åpent og går rett i hm... sånn gul myk sak man legger inn for isolering. Kan jeg ha med et fuglerede å gjøre eller snakker vi om mus/rotte her?

Er det det sistnevnte så har jeg null problemer med å kaste alle tre kattene opp på loftet og smelle luken igjen etter dem. Men hvis det er et fuglerede så har jeg ikke helt den samme sansen for det. Nå har jeg i utgangspunktet ikke noe imot hverken mus eller rotter- men nå har det begynt å irritere meg grenseløst. Og da bør det være sinnsykt søtt det som ligger der, før jeg blir formildet av det!

Såh, hva mener folket? Fugler? Rotter/mus? Noe annet? Og løsning: kattene? Musefeller har jeg heller ikke sansen for (jeg er pysete tror jeg... sliter med avlivning av pinnedyr liksom).

*tasle tilbake til irritasjonens beste lyttepost - sengen min*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vepseboooool. :P

Vala sa...

Tulling.. vil ikke det summe noe innforjævlig da? Dette høres jo ut som korte "knirk" liksom.

Line Kristin sa...

Eg vedder alt eg har på at det er flaggermusreir, det har eg vokst opp med, ned i mellom pipa, i barndomsheimen.

Vala sa...

Flaggermusreir altså... Hm, er det noe man må gjøre noe med? Eller kan de få lov til å bare vokse seg ut av det og fly vekk?

Forsøkte meg med å banke hardt i veggen der det høres ut som om det er noe. Hørte litt krafsing, men det som jeg bet meg mest merke i var at det plutselig var to stk. som "knirket" der.