fredag 19. juni 2009

Bronsemerkeprøven ;)

Jeg var veldig i tvil om vi skulle stille på denne. Men, siden alle mente at det ville være god læring for meg og Flipsen fant jeg ut at 50,- for å nulle nok kunne overleves ;)

Først vil jeg bare understreke at dette beror ikke på hunden, men på føreren (som Line selv ville ha sagt det ;P), under følger "karakterene". Det er jo like greit å være ærlig først som sist liksom ;)

Karakter
1: Visning av tenner 9
2: Lineføring 5
3: Fri ved fot 0
4: Dekk fra holdt 0
5: Innkalling 9
6: Stå under marsj 5
7: Enkeltdekk i 2 min. 0
8: Helhetsinntrykk 6

Multiplisert opp med sine respektive koeffisienter (hva er vitsen med det egentlig?) så ble det totalt totalt 49 poeng og selvsagt ikke bestått! Dommer var forresten Ann kristin Sjøtun

Selv om dette ser rimelig grusomt ut, er jeg faktisk meget stolt av frøkna jeg. Hun brøt ut av dekken når det var 20 sek (ca?) igjen. Og dette er frøkna som aldri har ligget så lenge i ro ;)

Gruppebilde tatt av Glenn:



Så litt ymse seriøse bilder tatt av Tor Inge:



Magne var førstemann ut. Han og Baltus gjorde en sinnsykt bra jobb som jeg bare kunne drømme om å fikse selv.



Enkeltdekken (eller Fellesdekk som Denise insisterer på å kalle den).

Jeg og Flipsen var nestemann (eh) ut. Nervene var i helspenn (nei, jeg overdriver IKKE). Flipsen fant ut at dommerdamen var det kuleste på denne jord og løp rett mot henne. Tannvisningen var jo også en lek for frøkna.

Lineføringen gikk jo i rykk og napp. Og det ante meg at det ikke ville bli det spøtt bedre under fri ved fot. MEN, på noen av disse bildene så kunne jeg jo strengt tatt løyet på meg noe heeeelt annet *ler*






Så er det fri ved fot og ja.. eh.. ikke like "spiselig" :







Innkalling:



Og neida, her er det vel ikke snakk om dobbeltkommandoer?? Næsj, bare jeg som er litt skjev i ryggen etter skiveprolapsen *titter i taket*




Flipsen fant seg selvsagt en pinne i ringen som hun likegodt inviterte til lek med :p Tror kanskje at det er en fordel å lære hunden når vi jobber og når vi leker?

Stå under marsj:



Den fingeren min gjorde iaf til at hun ble stående etter noen bittesmå skritt *flire*



Se så ensom og forlatt hun føler seg ... (men hun står :P)




...og også når jeg kom tilbake (stolt av Flipsen!)


Og sånn blir en etterpå, når en er ekstremt lettet over å ha overlevd (men ikke bestått) og fnisingen inntrår :P





Liv og Twist:





Lene og Domino:



....som vel også var de eneste (?) fra vår gruppe som besto OG som fikk best karakter sammenlagt!

Tor-Inge og Tiko (grusom mobilkvalitet):




Kontakt var iaf tilstede!



...og en fabelaktig "stå" kommando :O

Enkeltdekk:






..."men i granskauen... hvor lenge skal jeg egentlig bli liggende her????"... men det var lenge nok til at det ble bestått ;)

Mange av ekvipagene hadde utrolig mange bra momenter, Cecilie L var en hårsbredd unna bestått - MEN, det tar hun og fikser med letthet ved neste korsvei. Det var bare utrolig nydelig å se på de de to (Cecilie og Tiril) fikk til der ute.

Nei alt i alt så var det verdt de 50 kr. og all fremtidig dissing fra Line (fikk første dose idag :P)! Jeg vet nå mer om hva som faktisk skjer i ringen og ikke minst, hva en kommer unna med ;)

Idag hadde vi noen økter på agilitytreningen etter jobb. Deilig å få beveget seg litt igjen etter altfor mange uker med stillhet. Så har jeg plutselig fått barnefri hele helgen og aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre av meg selv ...... dårlig på dette gitt. MEN, det hadde vært storveis med en tur ut for å pjatte! Så hvis noen vil invitere (les: betale ALT) så bestiller jeg gjerne godt selskap, middag OG alkoholholdig drikke jeg. Men nå må det jo bli imorgen siden klokken allerede er 23 :S

2 kommentarer:

Soppen sa...

Gratulerer med vel overstått! :)

Vala sa...

*flire* Tusen takk frøken!
Misforstå meg rett, jeg synes ikke det er artig å gå på ræv. MEN, man må jo ta det med litt humor uansett hvordan det går ;)