mandag 1. juni 2009

Killer Cat!

Strøket har fått en ny katt. Vi spottet den unge pusen fra bilen for to dager siden. Den lå i solsteiken og var verdens mest nydeligste svarte og hvite pus. Nå på kveldsturen møtte vi på den på fortauet, men med gjerde på den ene siden og biler parkert på den andre siden.

Flipsen ble ivrig og ville la seg dure inn i hennes "hilsemodus" men det ble rimelig fort klart at pusen IKKE var med på den tanken. Den gikk i bro og eksploderte mot oss i en forrykende fart. Det var kun bakpotene som var i bakken, de to forpotene var fektende vilt rundt i luften. Første angrepet avverget jeg med foten min. Flippa skjønte igrunnen ikke helt hva dette var for noe- og var fremdeles på den derre "Hallais! Wanna play?!" så jeg snurpet båndet for å holde henne bak meg. Etter første angrepet forsøket jeg å komme meg ut i veien mellom bilene, men ikke pokker om pus gikk med på det. Så der føk den i oss igjen. Da fant jeg ut at det bare var på tide å speede opp tempoet. Jeg har lite lyst til å sparke en katt,uansett hvor idiotisk den oppfører seg, som å la katten gå løs på Flipsen min. Så vi spurtet, som gale nedover fortauet. Og etter fem meter eller noe, så syntes vel pusen at den hadde fått gitt god nok beskjed. Men den sto der igjen bak oss, som en buet siluett til advarsel for hvordan kommende overtramp vil bli mottatt......

Jiises, jeg har fryktelig lite til overs for den type katter. I min "bok" er de det mest unaturlige som finnes. Angripende, agressive katter. Sofus hadde en som vi til stadighet møtte i gaten ovenfor. Den var også svart og hvit men med bjelle- som vi hørte når den kom luskende.

Flipsen har nok tatt lite skade av dette kveldsmøtet. Av de tre utfallene katten hadde mot oss kan jeg bare huske at foten min traff to av dem. Ikke hardt, bare stoppende. Men kanskje, sånn bare kanskje dette minsker Flippas lyst til å "Hallais... wanna play??!" for videre fremtid?

Det er jo lov å håpe i det minste ;)

7 kommentarer:

Inger E sa...

Hmm hva hvis du kjøper en liten bjelle og fester den på katten en dag du ikke har hunden med...

Vala sa...

Kanskje... men samtidig, tror jeg nok ville ha blitt motarbeidet av eventuelle eiere. Får vel finne ut hvem som eier utysket og spørre om lov eller noe *flire*

Soppen sa...

Katter er djevelens avkom, det er det jeg alltid har visst! Herreminhatt, skulle likt å se den gå løs på noen av mine, jeg. Det hadde nok vært det siste den hadde gjort, ihvertfall hvis Nemi skulle hatt noen ord med i bildet.

Stine sa...

Teite katt...

Ta med en vannflaske neste gang og dynke den godt ;)

Anonym sa...

Hahaha, jeg synes jeg ser dere!

Cecilie

Merete sa...

*ler* Er ikke sånne katter morsomme? Vi har ei stor ruske av en skogkattlignende greie som har ett lite holdningsproblem her også - den angrep Sass opptil flere ganger og er svært truende til de to andre - ikke mye normalt. Jeg fniser godt av bildet storyen din danner i mitt hode.

Vala sa...

*ler* Det var ikke mye morsomt når det skjedde. Det skal jeg love deg. Ikke det at jeg er så fryktelig redd for at Flipsen skal bli spist av noe, men herregud- ustabile individer, dyr eller mennesker setter meg litt ut av spill :P