onsdag 8. juli 2009

Pjatting!

Først, denne annonsens tittel er jo bare priceless!

Da er nok en dag på vei til å være forbi. Siden kjøleskapet bugner av mat for tiden hadde jeg tenkt å starte et forsøk på å tømme det. Men Margun ville det anderledes for da hun og Thea datt innom så ønsket de seg Gyros. Så da ble det det istedenfor *flire*

Men, det er koselig med besøk og ikke minst da besøket også vasker opp :O

Etter det var det jammen meg på tide å gjøre et forsøk på hagearbeid. Plenen endte endel kortere enn da jeg startet, men siden det i utgangspunktet var for langt visse steder (OG at det visse steder ikke er snakk om gress, men om strå) så nektet gressklipperen å være på min side. Og siden R enten lider av verktøymangel ELLER gjemmer hageredskapene sine så endte det med at jeg "klippet" ned endel av disse lange bitene med rosesaks *flire* Skikkelig teit, men det ble iaf litt mer kort :P Klarte faktisk å kjøre en finger i gressklipperen også, men den ble heldigvis ikke mer kort enn hva den var fra før av.

Så er det en ting, kalles det bladlus disse bevingete grønne flue/lusene som sitter på undersiden av blader? Jeg mener iaf det (selv om Stend Jordbruksskole har vært uenig med meg tidligere :O) Dette må jeg finne ut fordi jeg må rett og slett finne en mulighet til å få halvert (helst utryddet) bestanden. Trikset mitt i dag var å klippe ned alle grener som henger så lavt at jeg kan komme borti. Er mektig lei av å ha en sky av grønt rundt meg og på meg når jeg trasker igjennom hagen/går ut av hagen *kløøøø* Tips ønskes, desperat! To dager igjen på jobben, så ser jeg frem til en deilig uke med fri og ferie. Det skal bli utrolig deilig å få lufte vettet litt og ikke minst, delta på kurs!

4 kommentarer:

Morten sa...

Visste ikke du hadde sansen for kontormøbler, men annonsen kunne jo kanskje mistolkes. Men som en ung og ærbar kvinne antar jeg du ikke tolket den som noe annet enn møbler ??
Jeg har veddet en flaske vin med Hilde Havku om at Musk slår Gaia i Arendal om 3 år, tar du utfordringen fra meg om å vedde en flaske vin på at Kikki vinner over Flippa samme år ?

Vala sa...

Ehem... selvsagt er jeg en ung og ærbar kvinne som aldri tolker noe dithen en skitten betydning kan føres.... *host*

Men vedr. flaskevedding, jeg har i grunnen aldri hatt noen planer om å være i Arendal om sommeren. Men siden man aldri vet hva fremtiden bringer og mitt barskap bugner med vinflasker så kan jeg alltids vedde imot = "Flippa slår Kikki"! GAME ON!

Morten sa...

Klabert du skal til Arendal om 3 år, felvsølgelig (fritt etter Obelix)!!!!

Hilde sa...

HAHAHAHAHA!!! Pult i vinkel!!!

Hva betyr ærbar?