lørdag 30. oktober 2010

Il Tempo Gigante!

Oh skrekk! Oppdaget plutselig at jeg ikke har blogget om denne begivenheten?? Scenariet var at Aurora ville på kino og valget falt på "Legenden om vaktuglene". Vi skulle møte Mådern ved Konsertpaleet men kom faktisk før henne...... men anyhow.. da vi så kinoen i det fjerne ble blikket mitt trukket mot en skinnende vakker ting under et partytelt! Hjertet begynte å hamre, munnen ble tørr, formuleringsevnen min ble om mulig, enda verre!!! "Hva...".. sa jeg, hvorfor Aurora kastet fjortisblikket på meg "Hæ??...". Jeg forsøkte igjen, "Hva er....." hvorpå Aurora parerte med "Arrch... " (<- oppgitt fjortislyd med tilhørende himling med øynene).

Vi kom nærmere, tror strengt tatt jeg småløp den siste biten, og jo - det er "Il Tempo Gigante" hvisket jeg når jeg var så nærme at jeg kunne strukket ut hånden og berørt den nydeligeste bilen......

Jeg begynte å knipse bilder av den fra alle vinklene jeg kunne komme på. Aurora gikk rundt og "Arrch'et" og småhimlet - sikkert fordi hun så en bøtteballet med mannfolk ..også meg, som siklet- over bilen ;) Jeg lurte litt på om jeg overreagerte min hengivenhet - men så hørte jeg et gisp bak meg og der sto Mådern med kulerunde øyne! "Er det..."...stotret hun, "jah" sa jeg på utpust...og Mådern kom sakte nærmere.

Fnisende var vi nå to jenter som egentlig hadde mest lyst til å forsere sperringen og hoppe bak rattet og stikke av med hele Nydeligste! Også knipset vi enda flere bilder med mobilen min..... hvor er et speilrefleks når en trenger det! "Overdriver jeg litt nå..?" spurte jeg Mådern hvorpå hun sperret opp øynene og sa "nei, selvsagt ikke!"
















...også glemte vi faktisk tiden - dvs, vi glemte fullstendig at vi skulle på en film.. Takk Gud for reklamene ;)

Ps.
 "Legenden om vaktuglene" er definitivt en film som ikke er egnet for 7 åringer etter hva det egenutnevnte kritikerpanel mener etter å ha sett filmen. Vi har altså et panel som spenner fra vinkelen til en "Soon to be Fjortis", "3D er bittelitt skummelt enda" og sist og snart minst - "barn må tåle realitetene...." (Aurora, Mådern og moi altså). Men at denne burde fått 11 år og så får foreldrene vurdere hvert enkelt barn, var vi tre iallefall strålende enig med hverandre om.
D.s.

2 kommentarer:

Frk. Fossdal sa...

Så fin du er blitt på håret!! Når klippet du deg? Typisk at jeg er såå treig i oppfattelsen da :-) Det kledde deg iallfall :)

Vala sa...

Men du må da ha fått med deg at jeg har klippet håret? Det traumatiske skjedde jo allerede i mai :O

Men, tusen takk for det :)