torsdag 31. august 2006

JauJauMennSann.....

Mm, mitt nye uttrykk det der. Egentlig er det vel bare for å vise meg for andre som har begynt å plage meg med sitt nynorske "liksom" språG. Seriøst, er vel ingen som faktisk sier "Jau" som ikke er over 50 år? Er det det? AK, hører du??? Se til å slutt med det tullet, med en gang!

Ellers, hva har dagen idag brakt da.. joa, "forsovelse", skole, skole, jobb, tur, mat, sonen, msn, sms (mange, og faktisk i "spam" modus enda...). Ellers lite nytt egentlig bortsett fra at jeg tror regningsbunken blir ajourført inatt... Og det er deilig det! Vel, for denne gangen iaf. Så er det vel ikke mange dagene til det plutselig kommer noe som skal betales. Merkelig med det der egentlig, som en utømmelig ressurs av papir og mailer med ønske om penger... Kan jeg ikke få alt sammen gratis? Slemme menneskene *ler*

OI, jeg glemte visst at jeg holdt på å skrive i bloggen *ler*. Så nå har den stått på "vent" i flere timer her, knis....

Javel ja, men da kan jeg jo fortelle at "mysteriet" mitt er oppklart! Altså, søndag morgen-på tur med Sofus, så kom vi over mye blod og gørr som lå i veien rett oppi her. Jeg syntes det var så ekkelt å se Sofus sin reaksjon. Han ble utrolig anspent, lav i kroppen og halen hans la seg ikke imellom bena, men liksom litt sånn "inntil og ut"..Hvis dere skjønner? Jeg og min kreative (negative) fantasi startet seff å vurdere om det lå noen skadede mennesker eller dyr(katter f.ex) i nærheten. Men kunne ikke finne noe.
Idag er jo dette nesten en uke siden, men fremdeles så reagerte Sofus sinnsykt på det stedet. Og idag, så krabbet jeg opp i gresset (og Sofus etter seff..) og begynte å løfte på gresset med foten. Sofus "markerte" så veldig at det var noe der oppe-men jeg vet at det ikke behøver å bety noe. Gutten markerer jo egentlig over alt at det "er noe der", *knis*. Fant ingenting jeg, derimot gjorde Sofus det! Han tråkket på det! Og det gjorde han med "stil" også. Fordi idet han "traff" med foten, så hoppet hele gutten to meter opp i været..... hva tror du han fant/tråkket på? Mm, et pinnsvin...

Jeg syntes det så ut til at det beveget seg (godt mulig det var noe inni den, den har jo liksom ligget der siden søndag.. uggg... *brekke seg*), men det er nok det som var årsaken til alt blodet på søndagen.

Liker ikke sånt jeg, sikkert litt for "soft". Men uansett, så håper jeg virkelig at gutten ikke får noen infeksjon ut av hele "tråkke-seansen" ;)

Dessuten, mysterie nr. 2 er også oppklart! Stinemor har aller vennligst reddet nattesøvnen min med å sende mld med "løsningsordet"! Og det var ("tadaraaaaaa")UFORUTSIGBAR!

Så NÅ skal alle sove godt inatt tenker jeg, hehe...
*tusle til sengs... slengkyss over skulderen..*

P.s. dato blir misvisende pga alle timene jeg glemte bloggen. Så dette er egentlig skrevet 01.09.06 ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Helt på nippet til å sovne.. - så kommer man på at JA!- DET var ordet! "Uforutsigbar"! *Taste Vala* :-D

Får håpe Sofusen ikke får varige mèn etter møtet med "døden"! :-P

Nå laller jeg straks. Dessuten- en prekestol og rullator er to helt forskjellige ting! Prekestol er sånn som man må løfte på for å flytte på. Rullator ruller! ;-) Så det så! :-P

Vala sa...

Nope, ingen varige mèn som jeg har lagt merke til. Dog er pelsen mer "urolig" og "uforutsigbar" enn ellers, men allikvel, ikke mer enn forventet av en som går sin andre ungdom i møte *ler*

Åååh, så det er en Prekestol.. hmm, jeg skjønte ikke det. Men da igjen, hva sier det om deg som vet om denne forskjellen og meg som ikke visste om den i det hele tatt? knis....

Anonym sa...

Jau...

Vala sa...

Ak:

DUST *ler*

Anonym sa...

Den eneste jeg vet om som sier jau er faktisk i tidlig 20-årene!?