lørdag 2. september 2006

Dannet ost og kjeks kveld!


Det fantastiske utvalg som ikke kommer godt nok frem på bildet...

Mm, det er som overskriften sier, kun dannede mennesker som spiser ost og kjeks! Og det var vi igår kveld. Hyggelig "lag" ute hos Ak og Th og seff, puselille.....
Line og meg ble hentet med limmobussen og fraktet ut, trygt og greit. Dog ikke helt trygt da noen av sikkerhetsforanstaltningene i limmobussen kun er tilsynelatende sikre, hehe... Men det var det Line som måtte "fake", jeg derimot, var seff i de tryggeste bånd ;)



Puuuuuselille på gulvet med meg



Vertene



Linefrøken

Men altså, tilbake til disse dannete menneskene.... vanskelig å spise ost og kjeks dannet! Dvs. iaf å forsyne seg dannet.. Det var noen som egentlig bare satt og messet "gi meg mer Rizt".. lurer på hvem det var jeg *titte opp*. Uansett, så oppførte vi oss pent. Tiltross for den toneangivende trang av uhell vi var omringet av. Ikke våre uhell, men andres. Først, fikk vi høre om denne merkverdige fergen som hadde bestemt seg for å snu inne i havnen... mest mulig oppå andre båter :O
SÅ, mens vi sitter og ser på bildene og ler godt av kapteinen som var involvert så hører vi bare "krææææsj".

Mm, noen hadde fått for seg at å rygge over scenen til dette amatørmessige vandreteateret, som har plaget AK i en uke nå, var en strålende ide. Kanskje ikke helt med vilje, men sikkert fullstendig ubevisst planlagt ;)

Etter at vi hadde hengt ut av vinduene og vært skikkelig ekle (sånn fnisete "damer bak rattet" osv type ting..), så glemte vi fullstendig hele greien. Og jeg sitter i dag og lurer på om den scenen faktisk er der fremdeles til morgendagens "premiere"*ler*

Meeeen, altså- høy faktor med kos og godt selskap var det uansett hvordan omgivelsesne ute på Askøy faktisk oppfører seg. Så bar det hjem i drosje med definitivt livet som innsats. Skumle saker å kjøre rasende fort med en fyr som snakker i mobilen, sender meldinger og regnet ØSER ned! Ikke litt bekymret for vannplaning denne jenta nei, neheiii sååå.. usj...

Vel hjemme så måtte jeg jo ta Sofus ut på en tur. Og det er egentlig ganske deilig å gå ute når det er så få i gatebildet! Dette var vel rundt kl. 3 og til tross for at folk kanskje begynner å tusle hjemover-så var det nok denne gangen for mye artig i byen til at de gadd å vende hjemover. Stones konsert på Koengen vettu.. Så og hørte det helt ut til Askøy, til Lines store frustrasjon *ler* !

Og en annen ting, det er ikke alltid så himla søvndyssende med regn. Iaf ikke når det øserpøser ned. Det bråker jo sinnsykt da! Men tilslutt, var det natta for meg også.
Idag skal jeg på premieren på Macbeth med AK. Blomstene er handlet inn og antrekket er ikke litt funnet. Men det blir nok koselig. Vurderer å ta en rolig kveld siden jeg absolutt ikke er ferdig med erstatningsrettoppgave nr. 3. Meeeeen, så er jeg jo aldri ajour med sånne ting uansett-så vi får se hvordan kvelden "utarter" seg ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Yo Veltepetter! *knis*

Takk for i går, og "Macbeth" (bett eller bethhh, pick a number, det gjorde i alle fall de på scenen)! Gleder meg til neste forestilling allerede!! For din mor har jo tydeligvis satt seg for øyet å få "teateri(n)fisert" meg ;o) Men da tror jeg nok at jeg kanskje bør lese litt om scenekunst?? Eller bare ta opp din tråd med "nydelig, nydelig, nydelig". Det funket jo fint i samtale! *dobbeltknis*

Ellers var det jo umåtelig kos med besk på fredag, setter jo veldig stor pris på at mennesker kommer å besøker oss på dette gudsforlatte sted. Sorry, er jo ikke gudsforlatt, kirken ligger 50 m herfra, apropo, hørte ingen ding-dong-for-faen i morges. Merkelig! Har kirketjeneren sagt opp? Har han hengt seg i klokketauet? Har presten myrdet ham i sjalusi over hans store bicepsmuskler? Fortsettelse følger! ;o)

Tilbake til saken, jo, hyggelig å ha besøk var det! Og apropo scenen!! Den er i LIVE!! AAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRGH!!!!!!!!! AMATØRER!!! Først og fremst er det et elendig skuespill, akk og ve, som jeg pines med å overhøre prøvene i flere timer i flere dager! "VELKOMMEN TIL .... !!!!!!!!" snakk om at de døde vågner! De må bare passe seg så ikke alle de menneskene som ligger begravet her fra pest og kolera tiden våkner til liv. Hadde forøvrig bare vært til pass for dem, så hadde de kanskje fått en overhaling om at folk faktisk IKKE snakket så høyt på den tiden. Tror instuktørern har en tanke om at de menneskene som bodde her før, var lamme i skallen og haldøve.. Skuespillerne remjer i alle fall som noen forskremte bakgårdskatter for å tilfedstille det hersens kvinnemennesket av en brølape! Men nok om det! Når det faktisk endelig kommer en sjel som vil forsøke å redde meg fra dette amatørlaget, så greier hun faen ikke å gjøre det skikkelig en gang!!! Hun hverken knakk eller brakk eller ødela noe som helst!!! Herregud, Askøy er invadert av idioter!! (kremt, jeg har nevnt at jeg IKKE er fra Askøy, sant?!?!)

Veeel, i dag er det søndag og da er maren endelig over, for i dag er det premiere og avslutning på en og samme dag *pju* og jeg kan endelig legge meg nedpå igjen etter middag og ta meg en velfortjent lur.

Vel først skrive ferdig oppgaven.. Din rolige sveven og flyt gjennom livet smitter, Vala.

Jaja, nå har jeg vel skrevet lang nok kommentar for deg? Hehe.. *trekke trekke*

Klem på deg vennen!

Vala sa...

Hysj, må ikke avsløre meg som den "Veltepetter" jeg plutselig ble igår dah.. Jeg har jo tross alt et rykte å leve opp til *knis*.
Det var skremmende hvor bra denne "nydelig, nydelig, nydelig" faktisk funket. Jeg er jo rimelig flink til å lese mennesker- men altså, hadde det vært meg som fikk den så tror jeg ikke at jeg hadde tatt det like "dypt" som Oluf gjorde. Men når det er sagt, så mente jeg det virkelig, kanskje han "leste" det selv og skjønte at det var litt mangel av andre ord som forårsaket den pinlige repetisjon av ordet? Hehe, uansett, jeg overlevde jo.

Menneskene på Askøy ja, jeg har jo noen venner til som bor der og de er ikke inne i denne "stigmatiseringen" du har satt igang. Men når det er sagt, så må det jo alltid være noen som er unntaket og det er nok det som er tilfelle også i denne saken. Damen burde ha maktet å ødelegge scenen. Når man først har startet noe-så er det viktig å få det gjennomført. Dette vet jeg alt om :P

Oppgaven jah *kremt*, joa, må starte selv snart jeg. Faktisk, så er det en på gruppa som allerede har levert *kryss i taket*. Idag har jeg selv faktisk sett på siste episode av "Invasion", cruset tvNorge sitt program og skjønt at det er flere serier jeg må få med meg, vasket klær, røykt, gått tur med Sofus, vært på sonen, tatt tungtveiende avgjørelse (skal jeg spiser frokost eller skal jeg ikke). Så egentlig er jeg fryktelig sliten og vurderer å rett og slett legge meg på sofaen og få litt mer energi inn i kroppen..
Men til og med jeg skjønner jo at den ideen er dødfødt. Så det er vel bare å sette igang med oppgaven *sukk*.

Og du, super kommentar, fortsett i den banen du ;)

Anonym sa...

Helluuuuen!
For noken stemningsfulle bilde du hadde på bloggen din frå en særs stemningsfull kveld! Dagen etter var i grunn ganske grei også, ingen seriøs hangover! Berre en veldig trøtt og utslitt mann, det tar på å være sjarmør på Stones konsert...
Imidlertid er det meeeget godt å være heime noken dager! Dagene flyr, så snart er eg i byen att! Då snakkast me! Tuddeldu!

Vala sa...

Hehe, takk det samme!
Når han er så teit å gå inn for å være på sitt ytterste sjarmerende, så får han bare være sliten ;P

Vi må gjenta dette, men jeg må få litt mer peng først!