lørdag 9. september 2006

Høstvær og lesing?



Sofus i kulpen etter endt strabasiøs "overfart" i alle myrhullene ;)




Birk på toppen av "blåsbort "fjellet"" ;)




Sofus og Ally i full lek. Men dessverre vanskelig å få "tak" på siden jeg egentlig ikke så en drit i mobilkameraet ;)

Ja, for nå er høsten kommet. Det må da være den eneste og beste forklaringen på denne uhorvelige vindmengden! *knis* På torsdagen valgte jeg vekk å gå på jobb, både fordi formen ikke er på topp (forsjøøøøøøla.. og tett i hodet) OG fordi jeg må lese. Tøtto skulle jo være med Ole, så dermed hadde jeg mange timer helt frem til 19 jeg kunne ta av, trodde jeg.

Den geniale ideen poppet inn i hodet mitt nemlig. Sende melding til Cecilie og ta henne og hundene med på en tur! Da kunne jo Sofus få slitt seg litt ut, og jeg kunne få en god leseøkt!

Planen var god den, bare det at det ble jo med den som med alle andre "gode" planer jeg har. De øker i omfang.

Mens jeg satt nede ved Safari og ventet på at Cecilie skulle få byttet og hentet pelsene, så ringte Monica! Jeg trodde at hun hadde snakket med C. og var helt innforstått med at hun da skulle være med på tur med sine pelser også. Det viste seg jo at det bare var tull, det var en eneste stor tilfeldighet rett og slett. MEN, med det resultat at den "lille enkle" turen min plutselig ble mindre enkel og ergo, mindre kortvarig enn hva jeg hadde da "planlagt" *ler*.

Summasumarum, vi møttes i Nordnæsdalen (jah, jeg har nemlig skjønt at det skrives med en "æ"!!)og gikk innover mot Damsgårsfjellet (tror jeg dah.. ). Opp denne kneiken som vi tidligere har gått, Monica, Aurora og meg selv. Det er ikke den lengste turen, men hundene får kjørt seg godt. Og det samme får "sittemusklene" mine ;).

Fem hunder alt i alt og tre kvinnfolk! Det er jo dømt til å være hyggelig :)



Birk, Aiko og Ally i skjønn forening rundt "pinnen".




Igjen pinnejakt, dog jeg lurer på om ikke Birk er på jakt etter feil "pinne" *ler*




Merethe moooor... Fine labben! Hun venter på sin egen pinne hun ;)

Men det endte jo seff med at jeg var hjemme til kl. seks og etter å ha inntatt noe middag var det jo egenlig bare et kvarter til tøtto kom på døren. Så dermed gikk den leseøkten i dass også :S

Og idag, lørdag, har jeg enda ikke fått lest noe ei heller begynt på oppgaven til mandag. *Ta meg selv i nakken*

Slenger med noen bilder (hvis det lar seg gjøre) og forsøker å gjøre noe fornuftig her!

Tudeloooooo

4 kommentarer:

Anonym sa...

Halloen du!

Var no en veldig koselig tur iallefall. Synd du ikke fikk lest noe.

Kos fra meg og pelsene

Vala sa...

Halloi der!

Hehe, er ikke så veldig lei meg for at jeg ikke fikk lest! Jeg hadde nok helt sikkert sløst vekk tiden på noe annet hvis jeg ikke hadde plutselig havnet på den koselige turen!
Så jeg angrer intet ;)

Klem i retur!

Anonym sa...

Hallaien, Vala!
Ville bare skryte av den fine bloggen din, jeg ;o)

Og igjen takke for kjempejobb gjort i helga!

Klem, Sara

Vala sa...

Hehe, tusen takk for det! Blogg med mye tekst (hvis jeg skal vektlegge sutring fra noen av mine venner ;)).

Det var jo super gøy i helgen da, selv om solstikket gjorde seg gjeldende etter en del timer (når Atle begynte å bli morsom? hihi..).

Klem i retur