fredag 24. november 2006

Å mane til krig?

Kom plutselig på at kanskje jeg fucker litt mye med folk rundt meg for tiden? Dvs, ikke de "nære kjære" (ikke så vidt jeg vet om iaf...).
Sendte nettopp mail til Nordtveit sin assistent. Jeg har virkelig irritert meg grønn over at hjemme eksamen kom ut kun på nynorsk.
Hvis det er noe som heter seg at de med nynorsk har krav på å bli presentert for oppgavene på sitt "målføre", så burde det jo bety at vi også har det!!!

Jeg skrev jo en høflig mail dah, så ingen kan ta meg for det. Men jeg la jo til, at hvis en oppgave kun hadde blitt utlevert på bokmål, så ville det sanne helvete stige opp fra nynorsk siden.. *knis* det er jo rett det da! Det er jo som "ikke-røykere" og deres avsindige RETTFERDIGHETSKRAV!

*host* ja, eh.. det kom vel klart frem hva jeg mener om akkurat den saken...
Vel, om krigen er startet-eller om den nynorske mannen KE tar dette med sunn fornuft, det får tiden vise. For akkurat nå, er han visst i PARIS.. *misunne, misunne*

Smøre meg med tålmodighet (HAHAHAH),
og komme meg til jobben!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Krig?? Vil de ha krig skal de faen meg få krig!! Jøvla snørrhovne spynorskfantaster!!! JEG STEMMER I ET HØYT OG RUNGENDE NEI TIL NYNORSK!!!! .. bare så det er sagt altså.. atte det atte...

Vala sa...

Hihi.. jeg er jo ikke alene jo ;)
Men altså, det er jo større håp om at jeg skal få svar på denne mailen til KE, enn hvis jeg hadde sendt til Nina igjen.. Hun svarer meg jo ikke, kan du skjønne hvorfor? :P

Anonym sa...

Jenter, jenter, jenter!
Ja eg kan vel ikkje anna enn å vise til mitt eige innlegg! Det viser seg at Vala og eg har gått med samma tanker i hovudet, berre med kvar sitt målføre. Det finst alltid to sider av samma sak. Men for all del, eg kan ikkje fatte kvifor ikkje eksamen kom på to målføre, men vær du sikker at det står et eller annet om det i universitetiske lover at studenter må beherske begge målføre og at ein ikkje har krav på å få det på begge. Ein går ikkje på vidaregåande skule lenger veit du, hi hi ho ho ha ha!
Utenom dette så savner eg dåkke litt! *snufs* Buhuuu *snyt* *tørk*

Vala sa...

Å, så bra at det var en rein (men skummel) tilfeldigheIt ;)
Det viser vel summasumarum hvor godt vi passer sammen, gjør det ikke?

Jf. mail fra KE idag (som skremmende nok var skrevet på bokmål.... (jeg kommer til å være hatet på adm. den dagen jeg er ferdig på studiet tror jeg *grøss*), så antok han at det forelå admi. regler for å sikre at vi fikk det på begge målførene... Så jeg velger å puste ut med det svaret, og ta det NETT SO DA KJEM!

Kom deg til Bergen, pus! Fortere sagt enn FA***