mandag 27. november 2006

Utfordring... etter langt om lenge ;)

Jeg har da vært så heldig å få en utfordring fra Vegard
Har gått en stund siden jeg mottok den, men hva skal en opptatt jente si? (*hysj* jeg er ikke såååå lat)

Uansett, here it goes!

4 jobber jeg har hatt:

Hm, man skulle jo tro at jeg hadde en del å vise til, men dengang ei...Skal vi se... tror vi må starte fra dagens og "klatre" nedover jeg. Idag, så er jeg jo eh.. regnskapsdame(tidligere var jeg "potet" nå handler jeg mest penger og krav) på et trykkeri og tjener på denne måten til livsopphold til min egentlige hovedgeskjeft som student på jussen (totalt vil vel dette nærmere tilsi en 150 % stilling lagt sammen :P)
Før det, så var jeg kontaktlinse sekretær hos Brilleland. Egentlig, så var det vel : administrativt ansvar for kontaktlinseavdelingen sekretær liksom. Men hva slags tittel er det liksom, hehehe....
Så jobbet jeg leeeeenge hos et renseri i Bergen som kundebehandler (dvs jeg fikk lite å gjøre med de kule maskinene.. Bortsett fra mot slutten da:) Weeee!). Der jobbet jeg mens jeg tok voksenopplæringen og fikk Aurora ;)

Var det fire jobber? *telle over*.. Søren, har jo bare kommet til tre. Hm, tror vel egentlig at dette er de eneste "ordentlige" jobbene jeg har hatt.. Ellers er det jo sånne små "vikariater" som billettsalg på museum, barnehage assistent, statist ved DNS og avisbud ;) Tror vi får si at dette holder jeg ;)

4 filmer jeg kan se flere ganger:

Denne er faktisk verre å svare på. Men jeg skal gjøre et forsøk. Problemet mitt er at jeg ikke husker hva filmene heter..
Vi får starte på den eldste, "La Belle Histoire" - "en vakker historie" på godt norsk. Denne har jeg bare fått sett en gang av den enkle grunn at jeg aldri har fått tak i den på noen videosjappe! Filmmusikken spilles den dag idag her i heimen! Sinnsykt bra!
"Livets lyse side"- mener den heter "As good as it gets" på engelsk.. Vidunderlig film, som alltid lar meg sitte igjen med en følelse av at jeg har enda mer å "ta av" i livet! Litt sånn Carpe Diem feeling hos meg, mao ;)
Lord of the Rings rekken, samtlige.. burde seff telle mer enn som en. Men samtidig, de er jo en "enhet" liksom ;)
Hm, utover disse så kommer jeg ikke på noen klar favoritt.. Kanskje, Schindlers liste.. Men vet ikke om jeg orker å se den igjen.. Mye snørr og tårer fra min kant..

4 steder jeg har bodd:

Jeg er ingen nomade akkurat, så så veldig mange steder kan jeg ikke skryte på meg. Men, bor for tiden i Bergen. Før dette hadde jeg en lang og deilig periode i Hellas, fortrinnsvis Pefhkohori og Afythos. Deilig, deilig... Før det så var det i Canada på Vancouver Island i Victoria. Nydelig by, nydelig land, nydelig mennesker også (en annen ting, våren kom i februar!!!). Nå er vi oppe i tre... Vel, får vel ta med at jeg også bodde i Stavanger fra jeg var 2 til 9 år da. Så har jeg fullendt denne "firer" kategorien også ;)

4 tv-serier jeg ser på:

*host* Dette var jo litt lettere dah... *rødme*. Det må bli "Greys Anatomy", "Invasion", "CSI". Den ultimate søtnos offensiven bidras via "Gilmore Girls". Men det har jo sluttet å gå tror jeg :O

4 web-sider jeg besøker daglig:

Dyresonen
er vel den eneste underholdende. De andre omfatter mer sånn "er det kommet penger inn på kontoen min NÅ" eller "har det skjedd noe artig inne på studentportalen NÅ"! Så disse gidder jeg ikke å nevne. Utover det, så er det klart at jeg har min liste over poppe blogger. Men disse vil jeg vel ikke dele bort for ingen ting ;)

4 favoritt matretter:

Åh, R sin Spaghetti! Nyyyyydelig....
Hm, Gyros må komme på en god annen plass.
Ribben til juuuuuuuul!
Ellers det meste av restaurantmat som ikke er super sossete men spiselig ;)

4 steder jeg trives:

Sengen/sofaen (så at Vegard hadde tatt disse som en, så da gjør jeg også det ;)), ute på pub, hvor som helst så lenge det er med gode venner og på nesten alle turene med Sofus :)

PUH, da tror jeg jammen meg at jeg var i mål! Det er jo ikke så gærnt det dah! *klapp på skuldra*.

Vel, tror jeg må ta en kaffe og litt sjoko for å feire at denne børen av dårlig samvittighet er løftet av mine skuldre..

Oi, jeg må jo videresende utfordringen jooooo.. Hmm, skal vi se.... Tror jeg sender den til Vipsen
jeg! Da holder vi oss innom sonen en liten stund til ;)

Tudeloooooo folkens!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Heia! Ka det her er for noke spennande då, 4 ting av alt liksom! Hmm, eg satt og mumlet mine egne 4 ting mens eg leste din, tjihii!
Eg sit og ser på en haug med kle som skulle vært lagt sammen, ei tingsrettbok som skulle vært opna igjen, et stk rotete stuebord osv. Trur eg fortsetter å sjå på det litt til, trur eg er begynt å bli like bedagelig som deg, nei ikkje lat! :0)
Men du, vi snakkes jo til uka! Og har du fått med deg at AK og du er invitert til meg torsdag 14.des? Etter eksamen, seff. Det blir servert julesnaskens, julegløgg og juleschnaps! Resten av alkehylen får dåkke pent ta med sjølv!
Nei, no tar eg meg et hopp i klesdyngen og får litt unna her! Talaaaaaaaast!

Vala sa...

Nei... det har jeg virkelig ikke fått med meg! Driver AK og holder tilbake info eller noe sånt ???
Hun skal få juling hun :O

Men altså, 14. des. Hmmm, det høres ut som om jeg må fikse barnevakt på en eller annen finurlig måte..

Iiiiiiikk...

Anonym sa...

Halloen der! En uke siden forrige oppdatering!!!!? Hva er dette for noe tull? Full skjerpings nå jenta mi!

Hihi!

Vala sa...

Ehem.. altså, hopper du inn og passer på å si ifra hver gang jeg er litt sånn på "etterskudd"?

hihi...

Anonym sa...

Klart jeg gjør det!

Vil jo ha lese stoff da skjønner du vel!