tirsdag 14. november 2006

Omg!!! Brat Camp og Lyktefest!

Er det noen som har sett på denne serien? Jeg vet ikke om dette er reprise, om det har kommet langt, eller om de to epsiodene jeg har sett faktisk er fra starten av. Men altså, fy faen så mye underholdning!

Jeg er ikke akkurat "man tukter den man elsker" person. Men en god dose folkeskikk og tilsnakk-det står jeg for! Og så disse ungene da! Er det mulig? Noen av dem er så sinnsykt på "tulltur", utrolig vittig å se på. Husker sinnsykt godt tilbake da noen av mine venner (og meg selv) var på dette stadiet. Vel, kanskje ikke like fornektende og rasende, men ikke så altfor langt unna heller.

Dessuten, når man selv sitter med en 8 åring hjemme-og ser hva disse tenåringene presterer av oppførsel, så må man jo flire da. Snakker om manipulerende møkkaunger ;) De er skikkelig på barnestadiet!

Ellers idag, så har jeg blitt skremt av hvordan kvinners menstruasjons periode (mm, tok hele "tittelen" da...) må til tider fremstå for mennene (les Lines kommentar på forrige post hvis dere ikke har gjort det enda.. freaky... *ler*) OG forsøkt å lage regnskap. Må få kontroll på "aktivaene".. knis... eller iaf gjelden. Som vokser og vokser og vokser og.. æsj, POSITIVE tanker er tingen... Gleder meg til lånekassen sender penger, da blir det mindre utestående på regningskontoen min. Og jeg oppdatere regnskapet(små barn, bitte små gleder...).

Ellers har det vært en strålende dag! Forelesing, lege og jobb! Så middag på Aurora sin fritids (i regi av Dave). Kjempe allright å spise noe der for så å kjøre i kolonne til Smøråsfjellet! Kjempe koselig selskap også, til tross for at vi over hodene på ungene begynte å snakke om vaksiner (seff jeg som måtte slenge frem denne "fantastiske" artikkelen om vannkopp vaksinen.. Verden vil bedras. Folk skal få lov til å være overbevist om hva de vil- så fremt de faktisk har tenkt og fundert på det! Men bare fordi SIFF sier at dette er fantastisk! PØH, my fuc***** ass!

Kremt.. ja, ja..

SÅ var det altså kolonnen til Smøråsfjellet. Greit å ha noen å følge etter. Sist jeg var der, så var det med Maria (da diltet jeg også), men da parkerte vi et annet sted.

Så var det god stemning, vakre "skolelagede" lykter, mange lyktesanger og stedvise bål på veien som vi skulle stå og beundre mens vi sang "her går jeg med min lanterne....". Så kom selvfølgelig Lyktemannen. Med sine kaker i sol, måne og stjerneform. Det er jo utrolig koselig!
Måtte le da vi kom dit samtidig med en annen skole. Hva hadde de, joooo, superlykter i hånd og på hode! Ikke like koselig akkurat *knis*.
Været kunne jo vært bedre. Fikk noen nesten anfall av hysteriske barn fordi regnet slukket lysene. Men Mona (mamma til Olander) hadde tatt med en sånn fantastisk laaaaang lighter (til bål?). Dermed ble de fleste krisene avverget.

Nei, super hyggelig. Virkelig fantastisk hyggelig!

Vel hjemme ble jeg møtt av en "vegg" av noe jeg ikke har funnet ut av enda. R. var ikke i verdens beste humør. Må ha skjedd noe, men akkurat der og da, eller generelt nå, så har jeg ikke overskudd til å deale med det.
Aurora øvde seg litt på piano hos henne mens jeg luftet pelsen og stelte istand kveldsmat. Så atmosfæren ble litt mildere. Men igjen, jeg unngikk å gå ned-er for sliten rett og slett!

Alt i alt, så har jeg vært flink idag. Jobben var det litt ugle bugle på også, men jeg gjør jobben min, og hvis det er et problem for noen-så er det deres problem. Pluss at jeg dogdet R. Men jeg må jo snakke med henne imorgen. Dvs, onsdag. Imorgen får jeg vel neppe tid. Da er det dobbeltsett med forelesinger og ag-trening. Ingunn har sagt ja til å komme og hjelpe meg med barnevakt til tross for at hun har hjemmeeksamen. Den damen er verdt sin vekt i gull (*rekke tunge til Line :P*).

*Gjeeeesp* tror det er på tide å finne sengen.
Åh, må bare si: Aiko kom ikke til topps i "Norges morsomste hund". Kanskje like greit, for han er jo egentlig Norges vakreste hund da ;) God gutten! Klem til Cecilie for den oppdragelsen!

Nattinatt folkens!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, stemmer helt at Aiko er Norges vakreste hund ja! ;) Vel egentlig er han jo universets (!) vakreste hund ;) Bare til å spørre han om det, han vet det nemlig Hihi!

Anonym sa...

Sukk og snufs! Syntes det vart litt Linehetsing her! Jaja, lenge leve nynorskens barn! Hepp!

Vala sa...

Cecilie
ikke si det så høyt. Sofus må ikke høre det ;)

Linemoooooooor
Nå må du slutte her.. hver eneste kommentar fra deg i det siste har fått med til å "løpe" til bloggen for å sjekke hva jeg egentlig har skrevet.. Og det eneste det var denne gangen var jo at du har MENSEN, *ler*
"Nynorskens" barn.. eh.. ok.. hmm, vurderer å slette hele kommentaren pga den "feiringen" der.. Kanke stå for det. Jeg er så glad i deg, men å "kjempe" for nynorsk, pføy!

Vegard sa...

Du har fått en utfordring - sjekk bloggen min :)