mandag 1. januar 2007

Første nyttårsdag..... tidlig på morgenen.... 0300







Vel overstått folkens!!!


Her har det gått slag i slag i hele dag. Egentlig skulle hele Skintveit/Zanev familien komme innomhus i kveld. Men Margun ble værende hjemme under det påskudd at hun var syk.. Hmmm, var hun nå det. Jeg mottok stemningsmeldinger fra det "syke hjem" om at hun var godt plassert med rødvin og sigg og glodde på filmer etter filmer. Jeg tror at ho mor hadde litt ekstra godt av den stillheten hun nå følte siden "bråkebøttene" var hos meg ;)

Evgeni stilte istand en vannvittig god middag; kalkun må vite! Vi satt og røykte ned kjøkkenet til Ragnhild mens ungene satt oppe og for det meste, så på video. Dvs. hvis ikke Leo kom tuslende ned og ødela noe.. Det barnet er jo helt enormt. "Greit" nok med det han ødelegger som er vårt, men ikke fullt så gøy når det er Ragnhild sitt :( Tror jeg må riste ut noen gryn av de foreldrene jeg, hehe... Neida...

Sofus har vært utrolig lite giret på tur idag.. Han liker rett og slett ikke smellene. Men det toppet seg da han for første gang i år, så lyset på himmelen. Da var nok-nok, og HJEM skulle vi og i en helvetes fart også! Da må jeg innrømme at jeg satte foten ned, og mer eller mindre fortalte ham at NÅ var vi på tur, og han fikk til helv.... se å følge meg. Så da gjorde han det, veeeeldig fulgte han meg også. Klint inn i "fot" mer eller mindre. Eller kanskje jeg burde kalle det "snuble"?

Det ble bare en kort runde på ham, jeg er jo ikke fullstendig sadist heller. Men jeg kan ikke la ham få tro at det han er redd, er noe å være redd for heller. Eh, mener å si, vil ikke si med oppførselene min at "uffa, jo, nå LØPER vi hjem, for dette var kjempe farlig!". Men han fikk lov til å slippe resten av kvelden.

så spilte vi litt Cluedo. Mest fordi ungene gikk lei av tv'en, og jeg var lei av at "noen" ødela ting ;) Ikke at det egentlig hjalp, fordi "noen" klarte å ødelegge noe av R. sine ting mens vi spilte.. Og når man først ødelegger, så bør man jo klare å si "unnskyld", så jeg kunne jo ikke gi meg. Til tross for at "noen" insisterte med at "jeg kan ikke si det"... fem hundrede og ørti ganger.. *knis*.. Men jeg fikk det jeg ville til slutt dah, så da var jeg jo glad for det!

SÅ var klokken tolv, og vi fikk kledd på ungene og kastet dem ut i "stjerneglansen". Sofus var rimelig lite happy for å være alene inne. Men det var ikke noe alternativ å ta ham med ut. Dessuten, Aurora måtte bli første pri akkurat der-så dermed ble jeg med ut. Lenge nok til å svinse et stjerneskudd latterlig happy og gaule "GODT NYTTÅR" med påfølgende klemmer. SÅ inn igjen til littegranne stressa pels.
Men da jeg hoppet opp i vinduet, smalt det på åpent gap og kastet begge bena utenfor og forsøkte å filme rakettene (gud må vite hvorfor jeg forsøker å "fange" dem hvert eneste år... :P), så var Sofus veldig oppesen og ville titte over skulderen min.

Relativt raskt etter det, så var det plutselig slutt å være "fotvarmeren mammadalt" og pelsen ble forvandlet til en liten jævelunge, på lik linje med Leo ;)

Evgeni tok kvelden samtidig med minstemann Leo og jeg dro jentene med ut i hagen, og Sofus med. Så brant vi opp samtlige stjerneskudd og Sofus fikk tisset av seg femliter MINST mot en av de stakkars plantene, hehe... Men han var rolig. Ikke "gode, gamle, sinnsyke, ville " pelsen, men avmålt rolig.

Torill og Rolf ringte idag etter at jeg sendte dem en liten hilsen på SMS. Det var pokker meg så koselig å snakke med dem igjen, etter eks antall år. Så nå må jeg komme meg til Oslo snart!

Videre, så har jeg faktisk vasket opp BEGGE oppvaskene. Både på kjøkkenet nede og oppe. Flettet pariserfletter anmass på jentene (Thea har englehår må vite, og da kan jo ikke strikken henge på for "alltid" heller :P). Så nå er det meg, et rødvinsglass, sigg, naboens nett og baby'en min (les: bærbar pc) på kjøkkenet mens roen senker seg i huset!

Gleder meg til det nye året.. Det er noe deilig med disse blanke arkene som bare venter på å bli fyllt med alskens idioti jeg presterer å finne på... som feks. å kjøre rundt i Solheimsviken på jakt etter postmannen, hehe...




Kosestund mellom Thea og Sofus...

Nattinatt folkens! Tusen takk for det gamle året og lykke til i dette påfølgende vakre!

*klem*

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hei vennen!
Var bare innom og snuste litt på sida di! Har jo allerede sagt godt nyttår til deg mange ganger, men what the hell! Happy new year!! :oD
Klem

Vala sa...

Takketakk for den lille snusingen med påfølgende hilsen ;)

En god ting, kan aldri sies for ofte (eller noe i den duren? :P)

Anonym sa...

Godt Nytt år til deg og.

PS: Er noe som heter ny layout... Bare for å forvirre deg litt. ;-)

Anonym sa...

Happy happy!
No kjem eg snart til Bæææærgen, heimelivet er over, og no er det tilbake til blodslitet! Me talast!
Klæm fra meg!

Vala sa...

MIkkel:

Eh, tror du ikke jeg vet hva layout er for noe eller? Tror du jeg er en museumsgjenstand eller?
hrmpfh...

Line:

Kult at du endelig er tilbake. Men sorry for mitt ekstremt dårlige humør idag.......... need I say more?
Eg ska bedre meg...

Anonym sa...

Halla Vala... vær glad det skrives med en "l" ;) Du har fått en utfordring... feiger du ut eller?

Vala sa...

Hehe, ja.. jeg vet Pip!
Men er du klar over hvor vanskelig det er å finne på noe som ingen andre vet om deg fra før av, når en ikke akkurat er redd å si det meste til hvem som helst? Jeg bare lurer jeg!

;) Men altså, jeg skal gjøre det. Ting bare litt tid.

Anonym sa...

Du har blitt utfordret. Se i bloggen min ;)

Vala sa...

Faen!! Hva er dette egentlig? Det store året med "utfordringer"?!!!
Jeg får sjekke bloggen din litt senere.. akkurat nå føler jeg for å flørte litt istedenfor :P