tirsdag 14. august 2007

"Ferie" i Hemsedal

AG GJENGEN ANNO 2007


(bildet er tatt av Elisabeth)

Jepp, så var det siste bildene fra ferien iløpet av sommeren 2007 (det kan man iaf med sikkerhet si, så jævlig som det regner i Bergen nå...). Aurora, Sofus og jeg kjørt til Hemsedal for å delta der i en ukes festivitas!

Sofus og jeg skulle delta på konkurranserettet kurs i ag (hahahaha, *host*) med instruktør Titti Hovig. Det hele var veldig spennende. Iaf for meg, som både måtte manne meg opp til å ta med utyske på kurs og litt på hva denne nye instruktøren ville si når det gjaldt Sofus og hans "issues" ;)

Det ble faktisk en fantastisk uke. Ikke i målestokk "oi, så flink Sofus er blitt", men mer sånn "oi, det skal jeg virkelig prøve på ham". Dessuten, så var vi faktisk veldig heldige med vær og vind (forsåvidt så var det nokså mye av det siste, men levelig) og godt selskap siden Sara og Moa delte hytte med oss.
Jeg vet egentlig ikke hvem av oss som var mest rotete, men siden Sara klarte å rote bort nøkkelen til hytta (den ene av to), så "vant" hun den tittelen med glans!

Men jeg tror liksom at vi skal tilbake neste sommer. Aurora sier iaf ikke noe som tyder på det motsatte. Men må innrømme, denne runden var mer slitsom enn ifjor med lydighet. Da var det jo "Herrens glade dager", med halv økt noe som tilsa mer Aurora kos og ikke minst mer våkenhet til å være sosial med gjengen i teltet. I år var også teltet rett ved siden av oss, som var veldig greit mtp rask inngang og utgang ;)

Først noen bilder som Elisabeth (datter til Denise) har tatt:



Salsasang og LØRRRRVE dans! Jeg er som alltid helt gal, Tonje ser iaf normal happy ut og Rune vel... han kledde vel kanskje de "boffe" sakene?



Titti har oppdaget gleden med mikrofon MED headsett ;)


Hmmm, ja.. riktig så lækkert... fysjom.. hverken hund eller fører er på sitt beste nei..



Bildene under her er videre tatt hovedsaklig av yours truly... Iaf av mitt kamera ;)




Aurora og Monica på startstreken...


Simen og jeg på startstreken.. Tror jeg snakker med tøtto der eller noe, ikke fulgte jeg noe særlig med når damen sa hva vi fikk lov til eller ikke..


Vala i farta!


Aurora i farta!

og igjen....



Endelig fikk jeg tatt et bilde av Tiril med Dipp!!


Rune og Monica


Tonje og Simen


Siste dag på kurset. Vi lette febrilsk etter hva vi kunne "ta" Titti for... og så kommer hun, for første gang forsent til "timen". OG når hun kommer ut av bilen, så begynner hun å danse til "I wanna be the only one".... Gjett om vi fikk gode ideer til lørdagsunderholdningen!


Oversiktsbilde over stolplasseringen.. Ser dere den tomme "baby" stolen, den er min den ;)

Skip på siste port!


Viggo i aksjon


Tinka i farta!

Gaia (tror jeg) smisker med andre mennesker ;)


Rune i "dyp" samtale, hehe.

Peptalk fra Titti


Lurer på hva Monica ler av jeg... hmmmm... kan det være Skip?


Katrine og Aris. Ingen dum ide med laken rundt buret. Har faktisk aldri slått meg før!


Gal hund *ler*


Gjengen på AG fra venstre nede: Tonje/Viggo, Anne-Mette/Kira?, Simen/Tinka, Kathrine/Aris.
Fra venstre oppe: Tirill/Dipp, Hilde/Gaia og Rune/Skip.
Seff mangler jo "yours truly", men lurer på om det ikke finnes et annet gruppebilde hvor jeg faktisk er tilstede :S

Lexi..... en heeel uke med å titte ut bilvinduet på Skip ("lillebror") som får lov til å trene... *sukk*


Den superfotogene Tirill! Se det vakre smilet som bare lyyyyser mot kameralinsen ;P

Så måtte vi til pers med minigolfen. Den er jo tross alt obligatorisk (les :Gratis).



Her har dere "meg". Se den fotplasseringen da!!! Står respekt av noe sånt, hehe..


Nå slo det meg noe her.. jeg har ikke et jævla bilde av Sara og Moa??!!! Hvordan i all verden er dette mulig??
Oi, oi.. vel, jeg kan fint dele med henne til neste år også, så får jeg tatt noen bilder da!

24 kommentarer:

Anonym sa...

Flotte bilder og kjekt med en oppdatering ;) Ser ut som om dere hadde en super ferie! Hemsedal vet jeg jo igrunnen at var super da ;) Hehe

Sissel sa...

Faen altså, Aurora har jo hatt DEN sommerferien. Kan du adoptere meg neste sommer, kanskje? Så jeg også kan gjøre ting egentlig beregnet for de under 18 år.

Anonym sa...

Eg slenger meg på Sissel sin request her... eg er så barnsleg at du ikkje vil merke forskjell på meg og eit barn og mine foreldre gjev gladleg slepp på meg etter... "skandalen".

Vala sa...

Hehe.. Ceccy! Forresten, du kom da aldri med noen bilder fra Hemsedal i bloggen din?? Hrmpfh..

Sissel & Kristan

Joda, begge kan adopteres til neste år, bare husk at dere må ta med deres egne penger OG leke med det tredje barnet, Aurora ;) Antar at foreldrene deres slenger med litt peng siden jeg fjerner byrden fra deres skuldre??

Kristian.. ps... "skandalen"? hmmmm

Anonym sa...

Eg er flink til å leike med andre barn! Sjå meg spele på slurva og sette fot på dei vaksne! ;-D

Skandale? Hm? Ingen skandaler her! Sjølvsagt ikkje... eg sa.. uhm... feil?

Vala sa...

Kriiiiistiaaaaan... hvis du vil være med, så må du fortelle hva det går i ;)

*smilepentogvriutsannhetenstemme*

Anonym sa...

Ååååeeeh... vel... eg spiste min lillebror.

Men det var med bernaisesaus, og eg tilbudte andre porsjoner og... så eg skjønner eigentleg ikkje kva eg gjorde gale.

Men nei, eg har jo ingen lillebror, så det kan ikkje vere det. Det er det vi seier i familien min iallefall.

Sissel sa...

Hehe, nå kommer garantert pappa til å bli glad!! :)

Kristian; hva har jeg sagt om spising?!! Det er kalking av hagen som gjelder. ;p

Anonym sa...

Kalking, så klart! Ikkje gløym kven som lærte deg det trikset! Mihihihihi.

Gøøøøy!

*gni hendene*

Trur eg må ut og leike ikveld.

Vala sa...

Hehe.. var det Kristian som lærte deg det? I så fall, all ære til Kristian!

Men atte, spising du, høres du ut som et barn jeg vil skal leke med mitt barn? Nei, vent.. hvis jeg adopterer deg så er du jo også mitt barn, ejh... hmm.. pokker. For tidlig på morgenen for sånne tanker!

Anonym sa...

Ikkje tenk igjennom det. Berre adopter meg... eg er veldig anvendeleg for å vere eit barn.

Vala sa...

Hehe.. jeg har jo nærmere ett år på meg når det gjelder å bestemme. Så jeg finner vel ut av det etterhvert!

Anonym sa...

Samuraikoden lærar oss at ei kvar viktig avgjersle skal takast iløpet av eit andedrag! Kvifor bruke eit år? :-P

Vala sa...

Herreguuuud, der hang jobbpc'en seg totalt opp!

Men altså, samuraikoden?? Eh.. lillegutt, hva er nå dette for noe?

Anonym sa...

Bushido, ein fantastisk kode å leve etter. Minst like bra som den heilage Koranen og Profeten Mohammeds flotte bodskap.

JobbPCen min skal no henge seg. Straks. Eg skal faktisk skru den av om to minutt, og suse ut på flyplassen og reise til Oslo.

Eg har med "Eg reiser åleine" lapp =D

Vala sa...

Hehe.. Oslo ja. Vel, håper noen møter deg på flyplassen- det er en stoooor by for en liiiiten gutt vettu ;)

God tur, og husk å henge lappen synlig!

Sissel sa...

Vi kan godt få kalket bakgården her. Om vi først lager grønn hageflekk. Men du har vel noe "kompost" ett eller annet sted, kjenner jeg deg rett. ;p

Vala sa...

Onde, onde dame, hihi.. vet ikke om du får lov til å komme inn i min ringe, RYDDIGE (host) bolig ever again ;)

Men du, imorgen braker det løs... nå gjelder det å være klar med blanke ark og spisse penner!

usj

Sissel sa...

Moi? Ond?! jeg er så søt og snill atte. Om du er riktig så snill nå så kan jeg komme og kalke din hage også. helt gratis!! ;p

Menneh, ryddig? Kanskje å ta litt hardt i! *flire*

Jupp, jeg har printet ut en skokk med greier i dag. E var så hjerteligst at han fant ut "hvordan printe ut på begge sidene av arket" til meg. Hurra. :) Sees i morgen.

Vala sa...

E? Sorry, hjernen min kortslutter når jeg må stå opp før fuglene fiser om morgenen :S

Men atte, ok da.. litt overdrivelser må man jo regne med. Men trenger ikke kalking, hjelp heller til med å rydde innendørs du, hihi... (når man først kryper til korset, så er det om å gjøre det FORTEST mulig)

Anonym sa...

Valaaaa... må eg vere på jobb idag? Eg er trøøøøytt!! *snufse*

Lang dag igår...

Sissel, Har du hage?! Genialt! Eg har ikkje det der eg bur no... og søppelsjakta er ikkje så stor... så større avfall liksom... ja... eg kjem innom med kompost og avfall ein dag eg *knegge*

Anonym sa...

Hei. Ler... Kanskje du skulle prøve å ta med Xena´en min på tur i hinderløypen? Så vil du ihvertfall bli stolt over Sofus sine prestasjoner, uansett hvordan de måtte være.
Xena ville vel sovnet etter å ha revet ned halve banen, eller kanskje gått for å kose og leke med Aurora.

Vala sa...

Andre

Hyggelig at det morer noen, hrmpfh.. hehe.. neida, er vant til å være noe av en "joker" til tider. Sånn sett, så vil som regel aldri noen føle at de gjør en dårlig(ere) jobb på ag-banen enn hva pelsen og jeg presterer til tider ;) Dessuten, hørte rykter om at det har gått gjetord om den morsomme ekvipagen (oss altså) ellers i miljøet der... Så jeg har nok gitt mange en god latter (og seff litt avslapping da INGEN kan være like vimsete/rotete/umulige/ osv enn hva vi er til tider.

Xena må jo ikke nødvendigvis rive ned hele banen da! Du kunne jo ha forsøkt henne på lave hindere (rekrutere, rekrutere...) og ikke sikkert at hun ville blitt soveklar etterpå. Sofus er iaf nesten aldri det. Lille vimsekoppen min! Alltid mye energi som popper opp fra ukjente dybder, eller noe annet merkelig noe ;)

Men atte, hvordan fant du frem til siden min da? Via Vipsemor eller Tore eller noe?

Ikke for det altså, alltid hyggelig med "nye" ansikter og iaf KOMMENTARER ;)

Anonym sa...

Hehe, de fleste bildene jeg tok, tror jeg egentlig ikke passer seg egentlig å legge ut! Tror det er en viss Denise og Silje som blir sinna på meg da gitt ... Hehe! Skal se hva jeg finner ... Kan i hvertfall legge ut bildene som er fra kurset da. Jeg har rett og slett bare glemt det oppi all jobbingen min for tiden.