fredag 10. august 2007

Ut på tur til Kristiansand og Håøya ;)

YES! Endelig har jeg fått lastet inn alle disse bildene jeg har irritert meg grønn over. Jeg ser nå i ettertid at jeg med gooood margin burde kunne forminske bildene mer enn hva jeg har gjort tidligere. Uansett, bildespam'en her vil vise noe av all kosen vi hadde på ferie med Peder, Kamilla (inkl. baby Viljar ;)), Thea og Robert!

Vi satte avgårde med to biler fra Bergen og styrte turen først ned til Kristiansand. Der fikk vi strålende vær, som resulterte i at besøket i Dyreparken var fantastisk!

Så bar turen til Tønsberg og en øy som heter Håøya hvor vi alle ble innkvartert i oppsynsmannens bolig. Vi hadde det bare så fantastisk bra! Godt selskap, god mat og mange omganger med kubb ;)

Noe merkelig var det å ha ferie uten Sofus. Han måtte nemlig bli hjemme litt hos Ragnhild og så til Monica. Men for min del, det var merkelig men utrolig deilig!!! Tror nok det var fint for ham å være borte fra oss også. Første hundefrie ferie på 2,5 år ;)

Jeg har fått med meg at folk har etterlyst nytt innlegg i bloggen, men som dere ser av antall bilder, så er ikke det gjort i en håndvending. Og hvis jeg hadde skrevet andre innlegg i mellomtiden, så ville jo denne ferieturen aldri blitt dyttet inn i bloggen ;)

Kos dykk med bildespammen!

Turen til Kristiansand!

Frisbie spilling på fergekaien i Kvanndal.
Thea forbereder et kraftfullt kast!



Joa, jeg spiller jeg også.. Men man må jo røyke når man kan ;)


Kolonnekjøringen over Haukeli. Snakker om å bli tatt på sengen der, vi måtte vente i en time før vi fikk krysse over..


Denne kafeen var bare ekstremt hyggelig! Mannen som laget maten hadde en stor forkjærlighet for salt, men uteom det, så var det bare utrolig hyggelig der! Der skal vi definitivt stoppe igjen, hvis vi er på de kanter.







Kristiansand, vel fremme.....

"Isbjørn" av Thea. Helleristing anno 2007.





Hengekøyen til Peder var populær i Kristiansand! Men må nevnes at den var veldig god å ligge i!



Her er folket samlet utenfor "hytten" i Kristiansand. Utrolig fin camping!



Dyreparken

"Svart svane"







"roooooooooarrrrrrrr"



Hyenene



Eh... duuuh.... *rister på hodet*







Som jeg alltid sier, jeg får alltid andre til å le.. bare se i bakgrunnen der ;)











Lemurene... nusselige er de!



Vi var heldig med været, men pga varmen så fikk lemurene utdelt "grønnsaksis", yummmmmi...?



"Eh.... døø... tången sidde faaassst...hjææælp"






Peder er sååå fornøyd med å få en ape på skulderen ;)



Kamilla fikk også besøk, rakkeren forsøkte til og med å åpne sekken hennes!





Eh.. en eller annen vær.. Ble bare så sinnsykt fascinert over denne, at jeg ikke fikk med meg helt hva som sto på plakaten ;)



Gaupe... søtnosen!



Jerv



Sølvrev



Aurora passet godt på Thea i "bil" køen



Med fergetur inkludert!!!






Se blikket til Peder.... han påpeker til meg at det er "null røyking"





Måtte jo posere ved Kardemommeloven da!



"
Jeg er sikker på at det er nooooe der oppe..."






På toppen av skurkene sitt hus... Kasper, Jesper og Jonatan!



KJJs eh.. kameler? Dromedarer? Aner ikke helt, men faen noen kunne stelt dem litt bedre! Har de ikke hørt om børste?? *knis*



IDYLL PÅ HÅØYA!!!





Elsket dette treet!



Mesterkokken vår!!!







"Væææær så sniiiiiil"









Oppsynsmannen på vei hjem etter en laaaaaang oppsynsrunde, hehe..



Faktisk det eneste "beviset" på at vi spilte kubb på øyen! Og det spilte vi faktisk MYE av også :S



Jada, men vi var på en militærøy! Til og med jeg klødde i fingrene.. prøvde jo seff luftgeværet jeg også!



"Thea Skogen" hun gikk og gikk, helt til noen proklamerte at det var brennenesler der...



"Muahahaha.. NOT anymore ;)"







Gjengen nærmer seg sykestuen



Verdens søteste utedo



Denne "hulen" hadde Sofus likt!



BLÅBÆR



"Et strå, 10 blåbær.... fokus..."







Inngang til bunkersen



Tooom bunkers?



Ikke for lenge, når Aurora og Robert måtte utforske ;)







Se de to der da! Er det rart jeg er glad i dem!!!



Thea og Aurora utforsker...



Peder og jeg hadde en seriøs heng på å ta bilder på denne utflukten.



Familien!




Aurora og Robert tar stedets info i nærmere øyensyn. Svææært så voksne de så ut da!



Lenge leve flytende Crocks ;)







Honest to God.. denne blomsten vokser ut og opp på en murvegg...














Peder forsøker seg på en eskimorull? Eh, tror det er det det heter?





Auroras nye "heng". Kajakk var det ultimate kule på Håøya. Synd vi ikke fikk gjort det så mye.











"Innestund har gull i munn...."



Sånne skal jo strengt tatt være innendørs og svettes på, men ungene eeeelsket den utendørs ;)



"Ball = verden, verden = ball?"



Sånn så det ut når alle var rimelig daffe og bare LA seg nedpå gresset en hel dag ;)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Wheee!!

Dette har vi venta lenge på. Hadde nesten gjett opp mitt ganske så vage håp om oppdateringar her eg. Men så, var det her! Akk, det er til å verte lukkeleg av... heilt sant!

Og det ser ut som om de hadde ein fin ferietur! Heldiggrisar!

Tykkjer forresten at du skulle tatt eit bilete av deg sjølv med den rifla óg. Trur du hadde kledd eit våpen :-D

Vala sa...

Hehe.. meg og våpen ja.. Det var faktisk litt "ille" at jeg syntes det var "gøy". Er ikke så veldig glad i våpen liksom. Men sånn er det bare, ikke alltid like ille som man tror.

Puh, så du er fornøyd med oppdateringen ja.. Vel, håper å få lagt ut siste ferien også sånn at jeg kan komme helt ajour og dermed kan få poste alt av idiotiske tanker og hendelser igjen ;)

Anonym sa...

Hadde du meir ferie?! ÅÅÅEEEH!

Eg óg vil ha ferie. Ein som ikkje involverar å vere vertskap for lugubre musikarar og springe rundt og jobbe ;-)

Men våpen er vel kjekt? Skyter du forsiktig, så går alt bra?

Vala sa...

Weeeel, neste batch er jo strengt tatt ikke ferie. Dvs, det skjønte jeg iaf underveis ;) Men, men.. stueskifte var det jo. Våpen, joa, forsiktig og alt det der, men det er jo tross alt ødeleggende. Om det er blink eller andre ting det går utover ;)

Anonym sa...

Øydeleggjande, schmøydeleggjande... det er heilt naturleg det vettu. Entropi og alt det der.

Men aller viktigst. Pang! Pang!

Tenk om vi kunne skyte regnet idag?

Stoveskifte faktisk. Høyres interessant ut. Bytta du ut di eiga stove? Eller var du tradisjonell og berre for til ei anna stove enn den du vanlegvis er i? Eg tykkjer at hus burde vore satt saman av byggeklosser, slik at ein kunne erstatte enkeltrom når ein vart lei av dei.

Vala sa...

Altså, har vurdert å melde meg inn i skytterklubber jeg da. Litt fordi jeg mener at man bør kunne håndtere et våpen. Sikkert noe å gjøre med at gamlefar i huset deltok under krigen.

Men altså, stueskiftet var ikke noe annet enn en uke i Hemsedal. Men deilig var det jo også.

Du får vente til bildene kommer vettu Kristian ;)

Sissel sa...

*hopp hopp hopp*

Gratulerer med en kjærkommen post, frøken! ;)

Altså, er det feil om jeg sier at jeg også vil til dyreparken? Søteste!! :)

Dessuten har jeg en kjempeidè for neste år; du dropper enkelt og greit bare av Sofus hos meg!

Anonym sa...

Vente på ting? Er ikkje det keisamt?

Tør eg spørre vilken side av krigen "gamlefar i huset" var på i krigen då? *knegge*

Det er viktig å kunne handtere, våpen ja... men ein kan lære det på same vis som ein lærar alt anna... prøving og feiling! :-D

Vala sa...

Sissel: klart du kan si at du også vil til Dyreparken!! Det er jo dritkult der! Ikke så veldig på den "norske avdelingen", men seriøst.. hvorfor i helvete skal vi se på sauer liksom:S

Kristian: nei, helt greit å spørre om. Fatten var jo på den "rette" siden da, så fremt man ikke var nazist ;)
Og nå, lille venn, er ventetiden over. Bildene fra Hemsedal er herved lagt inn!

Vala sa...

Oh, glemte en ting! Sissel... hvis du skal passe Sofus så måååå du bli i byen vettu frøken! Jeg kan ikke sende ham til nord liksom :S

Sissel sa...

Okay, men da vil jeg til DYREPARKEN!!! Sauer er okay de, men kuer - de er faen meg skumle!!

Seff skal jeg bli i byen om du sender han til meg. Lar jo aldri sjansen til å kosemose en hund gå fra meg, vettu. :)

Anonym sa...

Den rette sida kan vere så mangt den veit du, Vala... eg kjenner mange som oppfattar både det eine og det andre som den rette sida i det lille slagsmålet der.

Personleg... vel... eg var imot pandaene eg.

Vala sa...

Sissel da.. sitter du og overvåker bloggen min? Hvordan i alle dager kunne du være så kjapp?

Seff kan du få passe Sofus. Må bare finne meg en mann jeg kan reise vekk med, så kan du få dille så mye med pelsen som du vil.. Hm, dette hørtes da litt sært ut?

Sissel sa...

Egentlig trodde jeg at jeg var evigheter etter med å svare. Hadde seg bare slik at jeg tasset inn på rommet, forbi pc'n og da kunne jeg jo sjekke bloggen din som var oppe.

Hmm, sært? Mann, eller pels? Jeg synes i allefall det er helt supert om jeg en eller annen gang skal passe voffsen. Såeh, mao må du dra bort en tur snart. ;p