søndag 13. april 2008

"Vårspretten" dag 1

Jeg tok en tur til Nordhordland idag tidlig (takket være Rune som ringte og vekke meg ti på åtte), og rakk nesten å finne meg til rette før nybegynnerene startet. Jeg tok en bøtte med bilder, men har faktisk ikke hatt tid til å hverken gå igjennom dem eller å laste dem over på pc'en. Så det får vente til imorgen.

Dagen var bitende kald med verdens væreste vind, men utenom det- så var det utrolig god stemning i leiren. Det er litt usikkert om det var pga den fantastiske stemingen blant Retrieverne eller om det var den glimrende musikken som varierte fra skikkelig "line dance" (noget broket og slow til tider....) til "beggin' " (som jeg forøvrig elsker). Jeg fungerte i all hovesak som heiagjeng, billedtaker og Sheltie passer- Både Jaja og Dipp hadde den sære gleden av å bli satt på 
mitt fang, Gaia ga blanke faen i meg
og vekslet mellom å bjeffe etter Hilde eller sikle etter Ceccy sin mat..
(  Sheltier røyter noe jævlig forøvrig :P).

Anyhoooow, jeg fikk også gleden av å leke med Lexi i åpen hopp. Det klarte jeg seff å drite meg fullstendig ut på fordi jeg (i den glede av å ha med en lydhør og veldig førerorientert hund å gjøre) fikk det for meg at Lexi ville la seg lede over et hinder og inn i tunellen uten at jeg fulgte henne nærmt... ehem.. dakars.. Jeg forvirret henne så fullstendig da jeg kom baksende etter henne (så jo at hun stusset) og dermed gled hun inn i feil åpning. Men, jeg vil tørre å påstå at damene tok opp samarbeidet relativt godt og fort etter det, så med en finurlig "satan, jeg snur meg feil vei- må snu 360 grader til" snurring før siste hindret, så var faktisk alt feilfritt (etter disken dog... *humre*). Men det er uansett artig, og det gir jo alltid mersmak.. og ja.. jeg har litt sommerfugler i magen ;)

Men ja.. nå må jeg sove. Jeg brenner i ansiktet etter dagens uteliv. Vet ikke helt om det er solbrenthet eller frostskader. Men resultatet viser seg vel imorgen. Mangler det et øre iløpet av natten, så vet jeg sånn sett hva jeg har blitt "utsatt" for *hirr hirr*

Vel vel.. imorgen får jeg ikke tatt turen ut til Alversund, så da sender jeg mange gode tanker til gjengen istedenfor. Og så håper jeg at jeg får sjans til å titte nærmere på bildene imorgen (sånn innimellom besøk hos Margun, speiderfest og middag hos R OG oppgaveskriving.. :S)

Sove godt!

EDIT: Det har skjedd noe finurlig her inne på blogger... Linjene faller ut til tider. Så hvis det er en über lang setning som forsvinner ut til høyre og virkelig ikke er forståelig- så er det IKKE jeg som skriver lange dårlige setninger, men rett og slett systemet til blogger som suger, for tiden :P

9 kommentarer:

Anonym sa...

*Synge for bursdagsbornet*

Anonym sa...

Måtte jo vekke deg, så fikk sett noe;) Løpet med Lexi var nydelig (burde vel tipset deg under briefingen om røret).

Og grattis med dagen da:)

Vala sa...

Hastur:

Takke takk! Men det sa jeg vel også når jeg fikk sms inatt! Har fått noen "sangfugler" på telefonen idag, av ymse kvalitet. Jeg fikk til og med bursdagssangen sunget av speidergjengen til Aurora.. Faen, lenge siden jeg har rødmet. Men det var nærmest en ubehagelig opplevelse (altså, ikke barn i speidergruppen- men de veldig, interesserte foreldrene deres...)

Rune! Seriøst.. jeg burde kanskje ha tatt dette med Lexi selv. Jeg har jo løpt med henne før SAMT sett henne trene med deg ;) Men altså, gleden over å ha en hund som lyder ble for stor for meg. Så dermed glemte jeg det hele.

Og så snilleste Monica da.. Hun har også "kommentert" bloggen. Men altså, bommet litt på funksjonen og sendte meg kommentaren til mailen min. Så ja, da får jeg vel legge den ut for henne ;)

Anonym sa...

Gratulerer med dagen damen!!! Synes du kledde sheltidyrene godt jeg, Yaya og Dip satt sikkert pris på oppmersomheten :-p Å dessuten, det er egentlig ikke sååå mye forlangt at en hund på 6 år klarer å løpe gjennom røret alene * hehe... (Noe å trene på Rune?)

Monica

Anonym sa...

Veldig kjekt at du var med som heiagjeng :-) OG Gratulerer med dagen!!

Inger E

Anonym sa...

*Venter på bilder*

Cecilie

Anonym sa...

Sheltier røter - nei, de bare varmer frosne sjeler !!!!

Vala sa...

Cecilie:
Sorry, det er liksom på en måte på vei..... ting tar litt tid på denne kanten for tiden (eksamenstid....) :P

Morten: Åååååh, stemmer det... ikke røyter, men hm.. vil det si at de faktisk da deler rundhåndet med pels til dem omkring, for å varme sjelene deres?
;)

Andrea sa...

Ja, hvor blir det av bildene frøken? Og Sheltier røyter da alldeles ikke! Makan! :P