lørdag 13. desember 2008

Andre tanker....

Oppi alt dette eksamenstullet, så må jeg si meg utrolig glad og lettet for at Flippa tilpasser seg enormt det som "passer meg" ;) Sofus er jo så hjernevasket, at han er jo vant til at "hyyyysj, mor jobber" og finner seg en plass til å sove.

Klart, det blir litt mer armer og ben siden det er to av dem. Men etter at de har rast litt ifra seg, så er det hviletid på dem begge og jeg kan jobbe videre.

Flippa er en ball med glede og liv av de største dimensjoner (men jenta er fremdeles pitteliten seff... :P). Hun gjør de merkeligste ting, krumspring og får de rareste ideer. Men hun har gitt meg noen gode pauser iløpet av de dagene som har gått med grusomheten (les:hjemmeex). Nå er det jo fullstendig blank is i nabolaget på gitte steder. Dro med meg Flipsen på en liten nattur rundt midnatt igår. Vi tittet litt på månen, øvde litt på det å IKKE trekke meg, øvde på å ikke bry oss om folk som går forbi. Det var jo himla vanskelig det siste da. Flippa vil hilse på alt og alle nemlig. Men, det vil jeg ikke ha noe av - ikke når jeg ikke sier at det er ok. Så, da bestikkes hun med litt Frolic og leking i stedenfor ;). Dessuten, det blåste ganske så friskt i natt. Og på isen så har Flippa absolutt ingen kontroll (ler meg ihjel!). Vi kom til en bakke med is på et område. Jeg gikk klart utenfor, mens Flippa kaster seg utpå. Først, resulterte det i en skikkelig Bambi smell (les: magen nedpå med alle fire ben rett ut fra kroppen), så reiste hun seg- ristet seg og gikk dønn ned i lekestilling fordi dette blanke merkelige noe er jo tydeligvis noe hun kan leke meg *flire*

Hun sto litt i lekestilling en liten stund, men når ikke noe mer merkelig skjedde på isen reiste hun seg fra lekestillingen. Så kom det et vindkast og som faktisk dyttet henne avgårde. Flippa sto med alle fire poter rett ned i isen og seilte sidelengs *flire* Det var et vakkert syn, men i all hovedsak - sinnsykt vittig. Har aldri hatt en hund som er LITEN nok til å bli tatt av vinden jeg *flire* Og det er hun faktisk, LITEN nok :P

Dessuten, jeg tror hun kanskje har blitt hakket mer moden i tillegg. Jeg hadde en liten krise her en natt, hvor jeg ikke fant henne. Jeg så i sofaen, i "hulen" ved siden av sofaen på gulvet. Jeg lette i sengen min, på gulvet under sengen osv osv.. Ingen Flippa å oppspore. Og med min litt hektiske eksamenstid så ble jeg litt bekymret for om jeg hadde klart å glemme henne et eller annet sted eller om Soffen hadde spist henne *flire*. Men da hadde frøkna funnet ut at nå var det på tide å sove. Så hun hadde gått inn i buret og lagt seg ned hun. Og hun SOV- ikke tale om at hun skulle våkne for å gå ut og tisse...

Også er det jo noe rart i pelsen hennes- tror hun har startet prosessen med småflettene sine. Jeg er litt usikker på hvor mye jeg skal la det være og hvor mye som skal "kontrolleres". Skal det for eksempel flette seg under magen hennes? Må ringe Line og høre med henne tror jeg. Men pelsen på hoftene og der har begynt å dele seg opp godt iaf.

Jeg liker Flippa jeg, elskelig, morsom, lettvint, underholdende, strålende- ja, rett og slett en ullball med attitude ;)

2 kommentarer:

Hundeliv sa...

Ha ha - hadde samme opplevelse med Pop her forleden kveld. Hun var søkk borte; ikke no' frimerke som hang på meg, ingen som ville følge meg på do... Trodde jeg hadde glemt henne ute (igjen), men neida...Men så kan guttungen fortelle, noe lakonisk, at Pop hun ligger jo og sover i buret sitt. Som jeg hadde passert flere ganger.. Men hun er som en bitteliten ball når hun krøller seg sammen innerst i buret, og ikke lett å få øye på :-)

Vala sa...

*ler* Bra det ikke bare er her modningen skjer! Men det er jo artig da, at de "følger" hverandre uten å bo i nærheten. Da må vi jo kunne si at de tydeligvis er i rute begge to :P