fredag 2. januar 2009

Nytt år, nye muligheter - igjen!

..... lurer jeg litt på om jeg har brukt den headline'en før??

Nuvel, kort oppsummering av romjul/nyttårsdagene.. Romjul = lufteturer, middagsbesøk, jobbing (kjapt og greit.)

Nyttårsaften startet med en nyttårstur sammen med Line og hennes tre kåte små. Sofus var utlånt til en kompis siden mitt hode er litt begrenset for tiden og tilbudet kom. Så da var han under andres vinger enn mine. Flippa fikk ut endel av sin energi med Lines tre jenter. Vi møttes i Nordnæsdalen og gikk en kjapp tur til fjells. Vi møtte ikke en eneste hund, derimot to joggere :O Som forøvrig jogget hver for seg også! Hva folk kan få seg til å gjøre, helt umulig for meg å fatte denne formen for trening. Men ja, folk er da forskjellige.

Pga været lot Line kameraet sitt være hjemme. Aurora tok med det hun fikk til jul, men det var jeg som ble sittende å ta bilder (og irritere meg over at jeg ikke forsto noen av funksjonene på det).








Se lille dis leiker!!



Det var iallefall en glimrende tur trass merkverdige fenomen som joggere, bok til å signere i på toppen (en av ni eller?) og kraftig, sur vind på det høyeste. Flipsen var nok rimelig godt fornøyd da vi tuslet oss nedover igjen. Og ja, det kan se ut som om Flipsen har fått en aversjon mot "høyder" *flire*, det skal jeg nok få plukket av henne. Hvis det i det hele tatt er noe å "plukke av" that is!

Da vi skulle begynne å gjøre oss klare til kveldens festivitas hos Margun og resten av bøtteballetten, så åpenbarte det seg et problem. Jeg hadde allerede høylydt deklamert til Margun at "selvsagt eier jeg en kjole!!!". Dette er jo selvsagt helt sant, de har imidlertid blitt større enn meg- hva er egentlig vitsen med en tørketrommel når de IKKE krymper klær??! Gode råd var dyre og Aurora sitt skap ble endevendt. Og ja, dette må da være den eneste gangen jeg noensinne har kledd meg i noe med glitter *flire* En skikkelig Tinkerbell!



Ikke spør, jeg aner ikke hva jeg driver med her.... fotogen er jeg iallefall ikke!



Tøtto var meget fornøyd med å se meg skikkelig pyntet for en gangs skyld og Margun overlevde alt det røde glitteret jeg la etter meg i sofaen hennes. Og jeg må innrømme, det var ikke så ille heller.




Så måtte funksjonen "sort/hvitt" på kameraet utforskes...


Vel, man slipper iallefall å se den knall lilla øyenskyggen min... med sølv *flire*


Dette var Figo's plass hele kvelden. Hun forsvarte den med klør hvis noen våget å nærme seg... Noe de klart ikke gjorde ;)


MAT!!!


Dette var synet som møtte meg da Evgeni og jeg kom inn etter en sigg. Litt på halv ett og folkene ligger som noen slakt i sofaen :O


Flipsen og Leo halv tolv.....


Sofus halv tolv... noe som er klart en forbedring fra i fjor. Da satt han og peste på fanget mitt på samme tiden...

Og ja, det går faktisk an å sovne mens man støtter hodet sitt *full av beundring*
Så, en oppsummering: kalkunen var en nytelse (som vanlig), sukkerinntaket på de små nådde nye høyder (klart noe en ikke ønsker å matche til neste år?), Flippa er blitt omdøpt av Evgeni til Sofahunden (noe jeg synes er en bragd ift hva folk tror om pyrrer :P) og Figo fikk trimmet klørne.
Enn så lenge i det nye året har vi gått litt turer, jobbet litt mer og idag oppdaget vi at vi nå har fått tre nye bebiser! Tre nymfer har sett dagens lys i terrariet. Det blir jo kjekt for den eneste overlevende voksne pinnen *flire* Men, seriøst- nå håper jeg at de klarer seg. Nymfer er fryktelig sarte. Det er om å gjøre å ikke overvanne dem og holde en korrekt temperatur. Vannet skal jeg fikse, temperaturen sliter jeg litt med siden værgudene ikke bestemmer seg.
Og når det er sagt - jeg har en meget ustabil nettforbindelse for tiden. Jeg tror jeg har funnet ut hvorfor, ruteren min fungerer visstnok bare ved 0 - 40 grader..... og i yttergangen er det veldig kaldt for tiden. Da må jeg altså lage klær til den, jeg skjemmes.... men hva gjør en vel ikke for å holde nettet oppe? Så hvis noen savner meg på nett, så er jeg bare opptatt med å sy klær til ruteren min.... nemlig.. men ikke si det til noen! *hysjjjjjjj*
Nå går jeg til sengs og drømmer om lykkepling og gode følelser. Sove godt folkens!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så ut som en koselig nyttårsfeiring det!

Cecilie