lørdag 4. juli 2009

Fredag i sommersol!

Etter en slitsom og varm økt på jobben, så var jeg rimelig død da jeg kom hjem til hundene. Harriba er på besøk og jeg var vel igrunnen litt spent på hvordan ståa var da jeg gikk gjennom døren. Men joda, alt er der det skulle være- men jeg aner ikke hvor mye bjeffing naboene har måttet stå i. Flippa sin varsling har gått over alle støvelskaft nå mens vi har Harriba på besøk. ALT skal varsles (og jeg kjenner at jeg blir litt småsprø).

Siden det var tilnærmet grusomt varmt, ble det bare en kjapp luftetur etter jobb og så tok vi på oss sko, bånd og godis i åtte tiden og trasket inn til byen og ut på Nordnes for å besøke Peder og Kamilla. Fin kombinering av luftings med innslag av sosialt samvær for den tobente. Sommerværet er deilig sånn, å kunne sitte ute på gatetun og ta seg noen øl med venner mens hundene fikk vann og maaaaaassse kos *flire*

Vi trasket hjemover i halv ett tiden. Den turen som tok tre kvarter til byen gikk på en halvtime i retur. Sikkert mye å gjøre med at det var ulidelig varmt da vi gikk innover, både hundene og jeg selv kjente at det egentlig var for tidlig med en slik "utfart"- men vi overlevde den jo uansett.

På returen oppdaget jeg en litt sliten herremann som sto i buskaset ved gangbroen på Gyldenpris. Kjente at adrenalinet steg litt, pysete er jeg jo når det er rimelig folketomt - uansett hvor mange hunder en har med seg. Når jeg nærmet meg stakk han noe fremfor seg - en pikesko! Så der sto vi da, han med skoen som han lurte på var min og jeg, med min pinlige "fordom". Jeg beklaget til ham, den skoen var jo desverre ikke min. Han sukket og så lo vi begge godt. Utrolig koselig opplevelse faktisk, så liten som den var.

Nå stikker vi snart av gårde en tur sånn at jeg får aktivisert jentene litt før jeg starter med mitt. Til nå har de dillet rundt i hagen, Harriba løs og Flipsen i sin langline. De har hatt noen små søk, litt løping etter ball og nå ligger de med hvert sitt tyggeben. Kameraet ble med ut i hagen i dag tidlig, men selvsagt - etter ett bilde så fant det ut at det desverre ikke hadde mer batteri igjen og døde.... Men ja, sette det til lading for noen bilder må jeg ha av disse pelsene i lag... søteste pyrrene :)

Ingen kommentarer: