torsdag 2. juli 2009

Nemi, den retningsløse katten.

Av og til, så kommer Nemi (den hvite adoptivkatten) tuslende etter Flippa og meg når vi skal gå en liten tur. Vanligvis har jeg da bare tatt en runde, kastet katten inn i huset og så gått videre. Idag hadde jeg avtalt å møte Hilde på veien og hadde faktisk ikke tid til sånt. Underveis kom jeg på disse smarte hundene og hestene (faktisk) som man i disse amerikanske filmene kunne si "go home!" og dyrene gjorde nettopp det. Jeg forsøkte på norsk OG på engelsk, men katten fulgte etter. Så da gikk vi da, en pyrre halsende i front og en hvit katt med forvokst hale som løp etter oss.

Selvsagt så stakk Nemi da vi møtte på Hilde. Gaia boffet og Nemi tuslet tilbake igjen. Men så stakk hun etter at en mann på merkelig vis forsøkte å hilse på henne (kanskje det å kose en katt med avis ikke er det mest innbydende?). Selvsagt måtte jeg gå samme veien tilbake for å se om Nemi dukket opp igjen, noe hun ikke gjorde.

Etter noen rop etter henne mens jeg ryddet i heimen, satte jeg på Flipsen båndet og ut på tur gikk vi godt over tolv. Neida, katten hadde tydeligvis holdt seg der hun "mistet" oss, for 50 meter bortenfor der jeg traff på Hildetidligere på kvelden kom Nemi løpende, lykkelig for å bli gjenforent med den bepelsede pyrren og sin lettere irriterte eier. Og så snudde vi og gikk hjemover igjen.

Må innrømme at jeg tenkte mine tanker om hvordan forsøke å dressere denne retningsløse katten. Det må være vanskelig å få henne til å lære seg å gå tilbake den veien hun kom tydeligvis. Så kanskje noen stikkord ville vært "på plass", "fot", "BLI" og ikke minst "inntil"... Sistnevnte kommando får Flipsen hver gang en bil vil passere i den trange veien. Nemi nemlig, hun går inntil for så å rote seg fremfor bilen... En bilist vurderte faktisk å kjefte på meg siden Nemi rotet sånn rundt i veien - men enn så lenge så er det vel ikke så mye jeg kan gjøre. Heller glede meg over den glede vi sprer der vi tusler sammen- en bepelset pyrre, en virrende hvit katt og ikke minst den subbende eieren uten energi :P

Og sånn, by the way- en av "gledene" ved å sitte ute, røyke og skriver blogg er å overhøre at naboen får to-tre orgasmer :S Kanskje jeg skal avslutte denne "anti-inne-røyke" kampanjen? En ting er å glede seg over folk som morer seg, mer kleint blir det når man overværer folks orgasmer....

Ingen kommentarer: