torsdag 8. oktober 2009

Høststormer og andre festligheter!

Det har vært en pinlig lang pause her inne. Men det er jo hovedsaklig for meg selv jeg skriver, dermed har jeg jo ingen å ta hensyn til!

Livet består for tiden av:

- dager som er rimelig regulert ift måltider og målinger av tøttos blodsukker
- sunnere kosthold. (I know! Det er mulig selv for en usunn døgendikt som meg selv)
- snikspising av usunne ting (Jeg blir jo ikke omvendt 100% liksom :P)
- Frustrasjon over Lånekassens tankegang
- Fortvilet jobbsøking (jobbene skal jo passe inn ift studiedagene)
- Lite hundetrening i sosialt lag
- Mye tulletrening i ensomt lag
- Brødbaking
- Karbohydrat lesing.......



Rart hvordan ting plutselig kan endre seg over en natt, jeg har enda ikke helt kommet over sjokket som oppsto 20. august. Men det er ikke så "skummelt" lengre. Aurora er blitt mer aktiv, mer rødkinnet, mer lubben og virkelig mer til stede etter hun fikk insulin :)
Hverdagene blir mer strukturert pga det hele, men det funker ganske fint. Det eneste jeg nå igrunnen ser frem til er å slippe skuldrene litt mer - og kunne være trygg på at hun har det bra selv om jeg ikke går sirkler rundt henne. Enn så lenge har det vært litt armer og ben nå i høstferien. Jeg kan jo ikke la henne være mutters alene på dagtid når det ble jobbmuligheter. Så her har venner og familie blitt godt brukt ;) Men, når jeg finner roen og tøtto selv er klar, så går jo også dette tilbake til "normalt".
Alt går vel tilbake til normalt, sikkert vekten min også - man må jo over 50 tallet i det minste.... iallefall i disse svinetider hvor en bør ha mye å gå på.

ÅH! Jeg har jo gått Stoltzen også!! Dvs, om man kan kalle det "gått Stoltzen". Jeg slang meg på turen når Aurora sin skole tok den. Og seriøst, de ungene jeg gikk med med brukte 45 minutter OG de var slitne???!!! Litt pinlig for 11 åringer at en som er dobbelt så gammel som dem OG røyker ikke har et snev av andpustenhet engang.

Flippa var selvsagt med, hun unngikk trappene og tok bakken rundt dem der det var mulig. Men det er nok en god ide ellers kunne kanskje belastningen blitt for stor for henne? Ikke antydning til noe stølhet hos henne dagen etter ihvertfall. Ikke noe særlig hos meg heller, litt i lysken og bakenden. Men skremmende lite når jeg vet hvor udugelig lat jeg har vært den siste tiden (les: årene).

Sikkert mulig at jeg tar Stoltzen en gang til, da alene for å ta det i mitt tempo. Tålmodigheten min led da jeg gikk med skolebarna. Men løpe opp, det tror jeg ALDRI at jeg finner på *ler*

Det som står på planen fremover er å få tak i jobb, fikse skole, fikse trening, få tak i kjøleskap med størst mulig frys (må jo ha et sted å gjøre av alle disse hersens sunne brødene jeg forsøker å lage) og ikke minst, fikse armkrok!

MEN, undere over alle undere- jeg skal på byyyyyyyyyn! Første "frihelg" på flere måneder. Og en venninne fyller år i morgen. Da blir det vel biiiitteliiiiitt festing ;) På en sunn måte, selvsagt ;) *dirrer av forventning*

EDIT: Jeg glemte jo helt å fortelle at Flipsen og jeg har fått vår "egen" hage. Jeg har inngjerdet en del av uteområdet. Så da har jeg tak over hodet til når jeg skal trekke litt frisk luft (bah!) samt at Flipse kan boltre seg uten at jeg trenger å være bekymret for naboens katter og dens like!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Godt å høre at det går bra med dere! Kos deg på fest!

Soppen sa...

Høres slitsomt ut, men du er så flink! :D

Rn sa...

Det var godt å se at det står til liv hos der og at det går bra. Håper du snart får dukket opp på Varden også, du er savnet.

Rune sa...

Skulle stå Rune der...

Morten sa...

Bra du er litt i rute igjen, vårt veddemål (Arendal 2012) gjelder fremdeles antar jeg!!!

Vala sa...

Rune: jeg savner Varden også så da må det hele bare falle på plass snart :)

Morten: Klart det! De beste treningene har en når en funderer ;) Så vi kmmer til å slå dere fullstendig!