lørdag 12. februar 2011

Trixi Trix og omvendt triksing?

Jeg blir jo så fryktelig misunnelig på disse overstrømmende fantastiske som driver med hund dagen lang. Dvs noen synes jeg er litt teite, men Kim har jeg utrolig sansen for. Når det gjelder triksing og freestyle er hun virkelig en jeg ser opp til. Når det er sagt, gir altså Kim meg (hun vet jo selvsagt ikke om dette) enorme mengder av dårlig samvittighet overfor alt som kan krype og gå i heimen. Jeg mener hamsteren Yatzi sitter jo bare i buret sitt. Jeg kjøpte en agilitytunnel til henne, men har jeg giddet å forsøke det? Nope. Tunnelen er på utsiden av buret (faktisk i en skuff) og hamsteren er på innsiden av buret (på en god dag...). Men jeg har iallefall kjøpt tunnelen med det mål for øyet å se hamsteren "løpe" igjennom en vakker dag (før hun dør...).

Så var det kattene. Der mener jeg vitterlig at Kim i tidligere blogginnlegg (på den første bloggen jeg "fant" henne) også trikset med kattene? Hvis ja, har jeg virkelig mye å ta igjen for kattene mine har jeg virkelig ikke gjort noe annet med enn å kose med. Med mindre omvendt triksing teller? Som når Nemi (hvit faen) SKRIKER om morgenen fordi hun vil ut- og hvis jeg ikke kommer hoppende NÅ, så markerer hun oppetter bokskapet? Eller at Kaisa (tykk og litt småskummel faen) ikke synes jeg er kjapp nok med å holde toalettet deres rent, helst bæsjer inniblant alle ledningene bak tv'en. Hvilket medfører en periode hvor jeg nærmest fjerner deres "søl" tilnærmet umiddelbart (med mindre jeg, gud forby, er på jobb eller skole eller... har ett liv utenom?) gjelder som omvendt triksing?

Nei jeg har skjønt at jeg har faktisk fryktelig tungt for det, men derfor elsker jeg å lese andres kreative blogginnlegg som faktisk gir meg noen ideer. Eneste problemet mitt er at jeg ikke er særlig flink til å lære det videre. Men nå, fant jeg ut at jeg måtte ta det på min måte. Baby-steps! Så i går (tror jeg det var, må sjekke Facebook statusoppdateringen) lærte jeg Flipsen (hårete og elskelig faen) å "holde" joghurtboksen selv mens hun spiser/slikker den! Wohoooo! Det verste er at nivået der er fryktelig lavt men jeg ble fryktelig stolt over å ha funnet på en så utrolig teit ting ;) Flippa var jo selvsagt bare storfornøyd (kanskje dette også kan gå under omvendt triksing?) fordi hun fikk slikke den ene etter den andre boksen med joghurt ;)

Så nå skal jeg fortsette i denne gode tralten! Siden joghurt "trikset" er så lavmålt som det er må jeg kreve en smule mer av min "lærebortevne" når det gjelder neste triks siden de færreste er så "basic". Men jeg lurer litt på hva. Jeg har jo så utrolig lyst til å lære Flipsen å stå på frempotene. Men så stoppet det fullstendig opp- hvordan starter jeg den treningen, sånn bortsett fra at jeg vet at en vegg er involvert?

Etter en kjapp gjennomlesing av innlegget her går det opp for meg at jeg er veldig deltagende i det jeg dessverre må kalle "omvendt triksing"....... men det må vel telle for noe?






BRUKSKUNST alert!



SÅ måtte jeg bare!!! Margun stakk innom etter en bytur på de skrå bredder idag (kunstutstillinger og sånne farlige ting..) og hun hadde med en gave til meg!!
Dette er altså min første grytelapp EVER - men lapp aside, hvor sender jeg inn svaret på denne fremragende annonsen?? *ler*

6 kommentarer:

Soppen sa...

Jeg syns det høres ut som om du er veldig godt trent jeg, Vala! :D

Vala sa...

Ja det var det jeg var litt bekymret for ;)

Kim sa...

Haha, vad rolig du är! :D Och självklat ska du komma till hemsedal!

Vala sa...

Hemsedal ja... Utrolig irriterende at første året jeg faktisk vurderer å droppe hele greien - så har uken mulighet til å virkelig innfri :S Typisk!!
Men da blir det vel Hemsedal på meg, tøtto (pluss hennes venninne) og Flippa! Mest sannsynlig iaf:D

Line Kristin sa...

Så søt Flippa var med yogurtboksen!!

Vala sa...

Hehe, ja hun har definitivt sine øyeblikk :)