lørdag 9. april 2011

Oppmøte i ringen, NKK

Jeg hadde selvsagt meldt Flippa på NKK utstillingen uten at jeg egentlig hadde ønske om selv å lede henne rundt. Opprinnelig var planen at Simon skulle leke seg med henne, men så ble han "forhindret" på veien dit - og Stine steppet inn, snilleste frøkna! Og ja, en vakker dag synes sikkert jeg også at det er kjempe gøy å trave rundt i den ringen, men enn så lenge- så ruller nesten magen min avgårde pga alle de løpske sommerfuglene. Så enhver hund er heldige når de slipper meg som utstillingshandler :)

Siden jeg sto på utsiden av ringen gjorde Flippa "utfall" i båndet når Stine skulle løpe runden med henne. Så jeg fikk klar beskjed fra henne om å komme meg et godt stykke vekk slik at Flippa kanskje sluttet å se/lete etter meg. Og det hjalp. Aurora og jeg "gjemte" oss et stykke bak der og så absolutt INGENTING - så nå håper jeg at Lene fikk tatt en del bilder av hele seansen:)

Men plutselig kom Lene løpende og kommanderte oss tilbake fordi det var eh.. aner ikke hva man kaller det, men altså Flippa sto til vurdering foran dommerbordet. Og siden jeg var bortevekk ville ikke Flippa stå noe særlig pent (mtp hode antar jeg). Så vi kom styrtende og plasserte oss utenfor ringen. Den berømmelige halen TITTET selvsagt opp! Men så falt den til ro igjen og Flippa sto riktig så vakkert faktisk *smelt!*

Summasumarum: det ble blå tingeling og VG KVAL (om det spiller noen rolle?) og kritikken er som følger:

"Lagom stor, g. prop.(gode proposjoner antar jeg). Aning langt nosparti (pøh!). Boa (el. Bra?) bett. (er det oppførsel, som i god oppførsel??). Mørke øgon. Tilr.(tilrekkelig? Som i nok?) hals, noe brant (hæ?) skulder, tilr. kropp. Nogot kort kors, alt for høgt båren svans stør helheten (Kan du tenke deg!). Goda vinkler bak, bra steglengd, men faller framit i rørelsen (fordi jeg sto utenfor ringen). Utmerket pels"

...så håper jeg at Kim kan komme med en ørliten oversettelse for meg når det gjelder noen av ordene. Men ja, jeg er veldig fornøyd med Flipsen jeg. Videre innbiller jeg meg at den halen hennes er mindre klistret til ryggen, som om hun har blitt mer moden i holdningen. Men kanskje det bare er fordi jeg er så vant til den- at jeg nå ikke merker det like godt? Vakker er hun uansett, og "langt nosparti" er jeg ikke enig i. Hun har et vakkert hode over det hele og eneste grunnen til at nesepartiet virker litt langt er fordi de andre er så fislete! Så det så *ler*

Men ja, det var da jeg så at dommeren gestikulerte at Lux' hale ikke var lav nok at jeg skjønte han neppe kom til å se sjarmen med Flipsens hale :)

Fryktelig dårlig bilde- I know! 

9 kommentarer:

Glade dyr sa...

Fine Flippa med den søte halen. Men det er nå min mening, og det teller vel ikke, eller....

Vala sa...

Din mening teller iallefall damen!! Halen er jo reneste trademark'en for frøken Flips! Den gjør det også skikkelig enkelt å plukke henne ut fra en større flokk på avstand *ler*

Katrine sa...

Tror dommeren mente bitt når han så bett!! Of bandt skuler er vel litt for bratt!! hehe
Men syns no at Flipsen er nydelig eg!!

Vala sa...

Haha! Bittet hadde jeg ikke tenkt på engang! Jeg suger jo virkelig i svensk :O Men eh.. hva i huleste betyr det at en hund har bratte skuldre? Den fortsetter å være finurlig :)
Flipsen er den vakreste og kuleste uansett - helt enig ;)

Stine og Øystein sa...

Hahaha! Liker måten du prøver å tolke hvert eneste ord i den kritikken. Så typisk deg. Jeg leeeer! :p
Dessuten: værsågod :)
Det ble endel kommandering fra meg der i ringen, men til det beste... tror jeg :P

Vala sa...

Jah.. det er typisk meg. Det verste er egentlig at jeg ikke kommer til å huske hva som egentlig sto der tilslutt :P Meneh, det er gøy så lenge det varer.
Jeg ser ingen grunn til at det skulle være dumt at du kommanderte henne? Burde jeg synes det? *blafrer flirende* ;)

Kim sa...

Sorry! Glömde ju att översätta, men det verkar ju ha gått bra ändå. ;)

Fina Flipsen med lika vacker hale som Flink! :D


Som svar till våra gungande bergersyskon, kolla in bloggen igen, nu finns film. :D

Vala sa...

Nåja, jeg er ikke helt stø på oversettelsen enda :P

Jeg er fremdeles usikker på hvordan bratte skuldre ser ut? Men det har jo ingenting med svensk språk å gjøre, tror jeg da? *ler*

Monica sa...

Vel, ikke er jeg svensk men det blir vel noe sånt som det her... :P

"Ganske stor tispe, noe langt neseparti. Bra/korrekt bitt. Mørke øyne. Tilstrekkelig, ja nok, hals. Nooe steil skulder, tilr. kropp. Noe kort kryss???
Alt for høgt båren svans stør helheten. Gode vinkler bak, bra steglengd, men faller framit i rørelsen. Utmerket pels"