søndag 24. april 2011

Strålende sommerdag på Bontveit!

Line dro oss med på Bontveit igår. Jeg har aldri vært der før, ei heller datterbarnet. Mens Flippa har jo selvsagt vært med Line tidligere, og løpt løs rundt det som er å finne av dyr der oppe.

Det var strålende sommervær og vi nøt det til det fulle! Førstegangs besøk på Bontveit skuffet meg heller ikke. Hundene løp løs, fine sauer å "snakke med" og vakre, store hester å beundre :)

Lørdag var også den dagen da det gikk opp for meg at bilen nok burde parkeres i påvente av en sjekk på verkstedet tirsdag. For nå lyser det et konstant rødt utropstegn i dashbordet. Og det er kun å håpe at det bare skyldes en tullefeil... og ikke vil komme til å koste meg en arm og en fot. Men dermed ryker uof'en for meg på mandag. Sikkert like så greit med tanke på at jeg må skrive oppgave. Men når man ikke kan, så blir jo alt så mye mer fristende :P Men det skal bli rimelig slitsomt å ta buss til og fra jobb (Åsane) fra onsdag av om bilen faktisk må sykemeldes... hvilken buss får meg til jobb innen 07.45 om morgenen??? Noen??

Under følger noen bilder fra mitt kamera. Lines bilder er lagt ut her.

SOMMERIDYLL!!

Ikke tenåring før om to uker, men attituden er godt inne allerede ;)
Tøffen!


Frosk og egg! = GØY


Sommerfugl!



Frosk og egg igjen ;)


Se her, snø i all sommervarmen :) 


Utrolig vakkert sted, vi kommer gjerne igjen 


Valpene måtte selvsagt leke! 
Dvs, valpen.. og den andre egentlig voksne hunden *kremt*




Ups... så var det dette med frem og  bak på en pyrre av og til, vanskelig ;)


Bestisser!


Diesel er utrolig pen når man ser henne, og hun ikke har hodet stappet oppi en lomme eller fôrpose ;)


Og Lui fant en rot hun kunne gnage på...


...og Flippa peste rundt lykkelig!


Frosken fra Aurora sin vinkel


Og frosken min fra Coucherons vinkel. Her ser man virkelig hvor flotte de faktisk er. Men kysse den, det lot jeg være. 


 Men skulle jeg ha kysset for så å bli skuffet, så var det altså nok av andre frosker i den "dammen" :)


Lui tøyser med Aurora...


 Med så mange frosker å ta av, er det jo nødt til å forekomme flatklemte uhell....


Lambi reklame.....


Dette var en skikkelig tøffing. Aurora og den hadde seg en ørlite bonding der over gjerdet. 


"...og når geitene ikke gidder å komme når vi lokker og roper på dem, ja.- så kan de bare ha det så godt!" Mente altså Diesel og Lui der de tygger i seg brødbitene.......


Vel hjemme igjen og datterbarnet dukket ned i påskeeggets snopepose og smålekene.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for en strålende dag, bokstavelig talt:)

Line sa...

Regner med du skjønner at den kommenateren kom fra meg?:p

Glade dyr sa...

Å,ser nydelig ut. Vi fikk oss en tur dit sist jeg var i Bergen, utrolig kos. Lykke til med bilen!

Vala sa...

@Line, hehe ja, men det er selvfølgelig alltid greit med en skikkelig bekreftelse :P

@Teresa, jo takk for det:) Jeg krysser fingrene for at det er en eller annen teit følerfeil eller noe *krysse, krysse!*

Line Kristin sa...

Gratulerer med overstått!!! Disse vår-bursdagane er umulige å huske....

Lindaen sa...

Oi! Der var der mye frosk...! Og egg..og pyrrer!! :)
Herlig!

Vala sa...

@Line Kristin: du var ikke den eneste som glemte den ;) Tihi!! Men tusen takk for gratulasjonen, det er utrolig koselig selv om de kommer i etterkant. Jeg er jo tross alt en oppmerksomhets junkie til tider!

@Linda: Vi møtte noen på gården etter at vi hadde tusla rundt litt. Og de lurte selvsagt på hvilken rase disse hundene var. Og joa, pyreneisk gjeterhund og bla bla pluss den litt vanlige "det er ikke så mange av dem i Norge" Et utsagt jeg kunne bitt i meg igjen når jeg tittet på alle disse fire pyrrene samlet på ett og samme sted :P

Men ja, mange pyrrer, egg og frosker. Men prinsen uteble :O

Hundeliv sa...

Ser ut som dere hadde en flott tur. Jeg vil også til Bontveit engang!!!
Om ikke til Bontveit så satser jeg på at vi får oss en bra tur når jeg kommer bortover. Vi kan jo ikke bare kurse oss :))

Vala sa...

Vi vil også tilbake til Bontveit- vil ri hester må vite :) En god tur burde vi absolutt få til! Det er sikkert en god ide å få med Line i tillegg. For hvis jeg skal trekke deg med på tur, helt alene- så er det meget mulig jeg roter oss bort :P Jeg er en vims! *ler*
Men we fix :)