søndag 8. mars 2009

Agilityuken ;)

Da har uken rast avgårde med kveldskurs (16.00'ish-23.00' ish) kurs med Silvia Trkman og La. Flippa delte kursplass med kullsøster Pop siden de er såpass utrent innenfor agility at de ikke ville kunnet gjennomføre et "helt" kurs. Det var utrolig vittig å få se Pop "live" igjen. Søstrene "ulldott" er fryktelig like innenfor mange områder som var sinnsykt morsomt å se. Dog noen forskjeller var å spore under møtet med geitene. Pop syntes de var fryktelig ekle, mens Flipsen knapt nok fikk dem med seg:P

Jeg fikk det ærefulle oppdrag å transportere Ellen, Pop, Kim og Bambi til kurset fra første til siste dag. Vi hadde noen begivenhetsrike kjøreturer med økende bekjentskap med betjeningen på Shell (som man overhode ikke kan skryte av) og folk som satte grå hår på hodene våre over all vinkingen når de kjørte forbi oss :S (ja, jeg lurer fremdeles fælt på den....).

Silvia kjørte valpene på vinkler fra første stund! Flippa som har litt kjennskap til tunneller fikk rast av seg gjennom disse (såfremt jeg ikke rotet i innsendingen *host*).Her fikk vi førere brynt oss. Ellen med å lokalisere hindrene og jeg med å kaste leker (det er IKKE lett å kaste dem i rett retning altså!). Selv om vi lo fælt av oss selv, så fikk søstrene "ulldott" mye å bryne hodene sine på og hadde det storveis!



Line fotograf. Aner jeg en kommende treningsøkt MED hopp-pinne tredd nedover ryggen? *pinlig*



Vi holdt til i ridehallen på Sæthregården. Det var bikkjekaldt for å si det rett ut. Pausene i kafeen var et kjærkomment innslag hver dag, hvor vi både fikk skvaldret piss, men også snakket litt om det vi hadde hørt og sett hittil. På dette kurset var jeg jo også tildels som observatør å regne - og det var mye interessant å lære. Det som jo selvsagt kan være litt "vanskelig" er når man plasserer seg etter hva man tidligere har lært (og som etter endel trening faller helt naturlig) for så å bli dratt i motsatt retning av Silvia- og (som er det verste) med en helt naturlig forklaring fra henne etterpå. Litt sånn "hvorfor har jeg ikke tenkt på det før!!" liksom. Men det er jo sånn det er, man er aldri ferdig utlært :)

SÅ var det dobbelstevnet som klubben holdt med Voss hundeklubb i helgen. Voss holdt sitt på lørdag og vi holdt vårt idag. Jeg pakket bilen igår med Aurora, Flippa, pikk og pakk og meg selv på kjøpet og kjørte oppover (?) til Voss. Vi fikk med oss hopp konkurransene og deler av åpen hopp før tøtto og jeg bestemte oss for å ta svømmebassenget på Fleishers i nærmere øyensyn. Jeg må innrømme at min fascinasjon for å plaske rundt i et basseng nok har avtatt de senere år, så etter en halv time var jeg rimelig mettet og ble igrunnen reddet fra videre plasking ved at vi skulle spise på Stationen med Ceccy og Monica. Når tøtto og jeg vandret "hjemover" var vi igrunnen ganske så enig om at Voss er en strålende plass. Det som tippet oss over var nok mengden med gress og natur som jeg senere utforsket med Flippa og en golfball :S Gøy var det iallefall!

Planen idag var å raide frokostbufeen på Fleishers. Men mitt magemål om morgenen er relativt magert og det samme kan sies om Aurora. Flaks for oss at Jan Ronald og Lise var der, sånn at Bergen kom godt ut av det *ler* Men jeg er helt enig med dem, til den prisen må man spise så mye man bare kan. Aurora og jeg gjorde nok mest inntrykk på juice og kaffe siden :P (we are looooosers.... vi får øve oss til en annen gang!).

Stevnet begynte og stevnet ble gjennomført! Morten, som var lærling, laget noen flotte baner, hvor folk fikk brynt seg og Per dømte til den store gullmedaljen. Datasystemer og printere oppførte seg også eksemplarisk, slik at mine skuldre var rimelig avslappede gjennom hele morgenen/ettermiddagen. Og klubbene er enig om et vel gjennomført stevne som vi gleder oss til å gjenta til neste år.

Akkurat nå kjenner jeg at jeg er en smule sliten. Flipsen har virkelig blitt kjørt med mange inntrykk og blitt overøst av kjærlighet fra Soffen da vi kom hjem. Han har vært i "pensjon" hos R og har visstnok oppført seg eksmplarisk. Og nå, nå har jeg mest lyst til å finne sengen, krølle meg inntil Soffen og sove helt til imorgen!

Gratulerer til Asbjørn som kjørte igjennom feilfritt til en dundrende 1. plass og Rune og Inger E som begge fikk Cert iløpet av helgen! *weeeeee* og alle dere andre som også fikk strålende resultater:)

NÅ finner jeg sengen snart tror jeg..... *gjesp*

Edit: også slenger jeg med en liten filmsnutt fra Silviakurset som Line har filmet



8 kommentarer:

Anonym sa...

Næmmen i alle dager!
Er det et marsvin du har der, eller klødde det bare litt på leggen? :-p

Vala sa...

Ja, det er jo det jeg sier. Flippa er så liten at hun lett kan forveksles med et marsvin ;) Så jeg er selvsagt unnskyldt :P

Anonym sa...

Takk for godt gjennomført stevne Vala, du kan slappe av med god samvittighet etter den uken og helgen:)

Vala sa...

Tusen takk for det mannen :) Det er deilig med alt som faller på plass og som ikke ender i kaos *flire*

Anonym sa...

Hmmm er ganske sikker på at det er Inger E som er fotograf her - men med Line sitt kamera da...

Vala sa...

Greit at folk forventer at jeg skal være forutseende- men synsk var vel å trekke det litt langt *flire*

Hundeliv sa...

Tusen takk for glimrende sjåførtjeneste i Bergen og områdene rundt ;)
Veldig gøy å se Pop og Flippa sammen!

Anonym sa...

Förstår inte hur du orkade med att åka till Voss efter sådanna intensiva dagar. Vi gick i morgonrock hela helgen vi. ;)

Tuuusen tack för skjuts och otroligt bra sällskap förra veckan! Vi ses snart igen! Kramar